به گزارش ایرنا بخشدار مرکزی شهرستان کامیاران روز پنجشنبه در این آیین گفت: این جشنواره که قرار است هر ساله برگزار شود در راستای شور و نشاط اجتماعی و توجه به سنت ها و آئین های کهن مردم استان کردستان برگزار خواهد شد.
جمال ویسی با اشاره به اینکه این جشنواره فرصتی مناسب برای شناسایی توانمندی‌های نسل جوان است افزود: هدف از برگزاری این جشنواره برای زنان در شهرستان ورود زنان خانه دار به عرصه فعالیت های اجتماعی بود.
وی مادران و زنان را تاثیرگذارترین بخش جامعه بر نسل های آینده دانست و اظهار کرد: اجرای بازی های بومی و محلی و پخت غذاهای سنتی در این جشنواره موثرترین راه برای انتقال فرهنگ کهن کردستان به نسل های آینده است.
در ادامه رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کامیاران گفت: با توجه به ظرفیت‌های ورزشی قابل توجه شهرستان در رشته‌های مختلف برپایی چنین جشنواره های برای ایجاد انگیزه در جوانان ضروری است.
رضا باجلانی با بیان اینکه اغلب این ظرفیت‌ها نیروهای جوان و بااستعداد هستند، گفت: جوانان ورزشکار استان تاکنون به خوبی توانمندی و پتانسیل بالای خود را در سطوح مختلف به نمایش گذاشته‌اند.
وی با تاکید بر توجه به جوانان و بانوان برای توسعه ورزش در شهرستان افزود: جوانان نخبه و مستعدی در استان داریم که باید این ظرفیت‌ها شناسایی شده و با تقویت و پرورش آنها به توسعه ورزش شهرستان کمک کنیم.
باجلانی جوان‌گرایی و جوان‌اندیشی را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره دانست و اظهار کرد: این جشنواره فرصتی مناسب برای شناسایی توانمندی‌های نسل جوان، تقویت و استفاده بهینه از آنها است.
به گفته او شاد زیستن از ضرورت های زندگی انسانی است به طوری که از دید روانشناسان هیچ انسانی بدون نشاط به خود شکوفایی و تعالی دست نمی یابد از این رو برآن هستیم تا با ایجاد فضای جذاب زمینه ای برای پرداختن به اوقات فراغت سالم برای جوانان اقدام کنیم.
وی اضافه کرد: ترویج فرهنگ نشاط، شادی و امید در بین نسل جوان بخصوص زنان با گسترش فعالیت های آموزنده همانند مشارکت اجتماعی، ورزش، گردشگری و همچنین حساس سازی جامعه به نیاز جوانان به نشاط و امید از جمله اهداف جشنواره نشاط و امید است.
این جشنواره با حضور جوانان، مسئولان و بسیاری از مردم شهرستان برگزار و از جوانان برتر در حوزه، کارآفرینی، ورزش و مشارکت اجتماعی تجلیل شد.
موسیقی فولکلور، هه لپرکی، تئاتر، شعر، مسابقات بومی محله ای و مسابقات آشپزی غذاهای سنتی تقدیر از جوانان برتر برنامه مهم این جشنواره بود که به مدت یک روز در روستایی پالنگان برگزار شد.
کامیاران در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7349/6108
**خبرنگار: ژاله گرگانی/** انتشار دهنده: امید بهمنی

**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.