به گزارش خبرآنلاین لرستان- جعفر بدری افزود: متاسفانه امروز بیشترین سیاه نمایی ها توسط نامزدهای ریاست جمهوری صورت می گیرد و بعضا" به گونه ای سخن می گویند که ۳۸ سال خدمات نظام جمهوری اسلامی را زیر سوال می برند غافل از این که اینگونه موضع گیری های بدون مسندات جرم محسوب می شود.

رییس شورای قضایی لرستان به وعده های نامزدها اشاره نمود و خاطر نشان کرد: جامعه بر اساس قانون اداره می شود و نامزدها نباید وعده هایی بدهند که در حوزه اختیار آنها نیست، مجریان و ناظران انتخابات همچون همیشه رعایت امانت داری و صیانت از آرای مردم را داشته باشند و به گونه ای رفتار نمایند که در نوک پیکان اتهامات قرار نگیرند، در مجموع نامزدهای ریاست جمهوری وعده های بی حساب و کتاب ندهند.

بدری افزود: خوشبختانه ساز و کار انتخابات و تعامل هیاتهای نظارت و اجرایی در شهرستانهای استان لرستان موجب شده که تاکنون فضای مناسبی جهت مشارکت حداکثری مردم و برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور مهیا شود.

رییس کل دادگستری استان با اشاره به اینکه مشاهده شده کارکنان و مدیران البته در خارج از وقت اداری به نفع نامزدها فعالیت می کنند افزود: مقرر شده دادستانها موارد تخلف و اقدامات غیر قانونی را رصد نمایند و کارمندان و مدیران هم لازم است خود را در مظان اتهام قرار نداده تا موجب ایجاد شبهه نشوند.

وی با اشاره به اینکه شوراها مبنای سیاسی ندارند و فضای کار بایستی عمرانی باشد، افزود: شهرداری لازم است برای تبلیغات نامزدهای شورای شهر فضاهایی را مهیا نمایند تا از کثیف شدن چهره شهر پرهیز شود همچنین صدا و سیما لازم است نسبت به فرهنگ سازی و آگاهی بخشی اقدام نمایند و انصافا صدا و سیما تا کنون در بحث انتخابات با حفظ بی طرفی فضای خوبی برای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی فراهم نموده است.

بدری با اشاره به لزوم برگزاری جلسات پیشگیری گفت: باید پیشگیری نماییم تا حادثه ای نظیر سال ۸۸ رخ ندهد و یقینا برخورد با تخلفات انتخاباتی در دستور کار دستگاه قضایی است و بخصوص نظارت در هنگام تبلیغات یکی از راههای اصلی پیشگیری می باشد.
رییس کل دادگستری با اشاره به اینکه ما به دنبال امنیتی کردن فضای انتخاباتی نیستیم، خاطر نشان کرد: هدف اصلی ما شور و نشاط در انتخابات و افزایش مشارکت مردم است لیکن در صورتیکه کسانی بخواهند از این فضاسوء استفاده نموده و در روند امنیت مردم و همچنین برگزاری انتخابات اخلال نمایند، دستگاه قضایی طبق قانون و قاطعانه با آنها برخورد خواهد نمود.

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 644236
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.