سید محمد احمدی روز چهارشنبه در نشست با اهل فرهنگ و هنر شهرستان لاهیجان خاطرنشان کرد: مهمترین کار دولت برگزاری انتخاباتی با مشارکت حداکثری مردم است که هنرمندان با فراهم کردن بستر شور و نشاط می توانند به انتخابات کمک کنند و مردم را پای صندوق های رای بیاورند.
وی افزود: جامعه به نشاط و شادی نیاز دارد ولی در این نشاط آفرینی باید اصول و حدود شرعیات در حکومت جمهوری اسلامی رعایت شود.
وی اظهارداشت: وظایف دولت اجرای قانون و افزایش امید در مردم است و کسانی که سعی می کنند مردم را ناامید کنند کار ناشایستی انجام می دهند .
وی دیگر وظیفه دولت ها را تسهیل گری امور دانست و تاکید کرد: دستگاهها دولتی باید عملکردهای خود را در این زمینه بررسی کنند و ببینند چه خدماتی را به مردم انجام داده اند.
فرماندار لاهیجان با اشاره به اینکه ساختار کشور اسلامی است گفت: کشور بر اساس آموزه های دینی و قانونی اداره می شود که در این بخش با کشورهای دیگر متفاوت است و وظیفه جمهوری اسلامی فقط تامین آب و برق نیست بلکه جمهوری اسلامی به دنبال کمال انسان ها نیز هست .
احمدی افزود: دولت ها رفاه ایجاد می کنند ولی این اهل فرهنگ و هنر هستند که می توانند کمال را ارتقا دهند و به رشد معنوی جامعه کمک کنند.
وی اظهارداشت: مهمترین مانع در رسیدن به کمال کم رنگ شدن اخلاق در جامعه است که باید همه بویژه هنرمندان برای ارزش گذاری اخلاق در جامعه تلاش کنند.
در این جلسه که نمایندگانی از 6 انجمن هنری و ادبی شهرستان لاهیجان حضور داشتند هر یک مسایل و موانع حوزه خود را تشریح کردند.
اهالی هنر و فرهنگ لاهیجان کمبود فضای برای عرضه آثار هنری را از مهمترین معضلات فرهنگی بر شمردند و خواستار تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان شدند.
در این نشست رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان نیز گفت: این جلسه دنبال 2 نشست قبلی با فرماندار لاهیجان برگزار می شود که نمایندگانی از انجمن های فرهنگی و هنری این شهرستان در آن شرکت دارند .
نگار نادری خواستار مشارکت همه ادارات و نهادهای دولتی در امور فرهنگی و هنری شهرستان شد و تاکید کرد: این سازمان ها و نهادها نباید بصورت انفرادی کارهای فرهنگی را دنبال کنند بلکه باید زمینه مشارکت برای هنرمندان در عرصه های اجتماعی را فراهم کنند.
شهرستان لاهیجان با 168 هزار نفر جمعیت در شرق گیلان قرار دارد.
خبرنگار : فرهاد نظرپور ** انتشار : نصراله ابراهیمی
6029/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.