علیرضا مرامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شرکت پررنگ مردم در انتخابات، به نفع ملت و نظام است افزود: عدم مشارکت مردم در انتخابات، رخوت اجتماعی را دامن زده و نشاط اجتماعی را تحت الشعاع قرار می دهد.
به گفته وی، مشارکت نکردن در انتخابات، باعث روی کار آمدن جریان هایی می شود که به آینده روشن کشور معتقد نیستند.
وی با بیان اینکه به قدرت رسیدن چنین افرادی، جامعه را به سمت فساد پیش می برد ادامه داد: یکی دیگر از پیامدهای عدم مشارکت در انتخابات، عقب ماندن از چشم انداز 20 ساله کشور است.
استاد علوم سیاسی دانشگاه کردستان یکی دیگر از عواقب عدم مشارکت مردم در انتخابات را در محاق قرار گرفتن برنامه پنج ساله توسعه دانست و افزود: مردم با مشارکت گسترده و انتخاب آگاهانه، فرد اصلح را برای مدیریت کشور انتخاب کنند.
مرامی با بیان اینکه شرکت مردم در انتخابات پیش رو، نوعی بهره مندی از حقوق شهروندی است ادامه داد: این مشارکت، نشان دهنده آن است که همه برای سرنوشت آینده کشور و فرزندانمان، بی اعتنا نیستیم.
وی اضافه کرد: مشارکت در انتخابات، بیانگر اعتقاد جدی ما به دموکراسی و مردم سالاری است بنابراین نیاز است برای نشان دادن این مهم به جهانیان، شرکت گسترده در انتخابات داشته باشیم.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، 29 اردیبهشت به طور همزمان در سراسر کشور، برگزار می شود.
/19047355
**خبرنگار: وریا کرمی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.