کارشناس محیط زیست استان کردستان در همایش علمی دریاچه زریوار که امروز در سالن همایش دانشگاه پیام نور سنندج برگزار شد، با تأکید بر لزوم صیانت از منابع آبی گفت: تالاب زریوار نیاز به برنامه ریزی خاصی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کاوه محمد پور با تأکید بر نقش تالاب ها بیان داشت: تالاب زریوار حفظ زیست بسیاری از گونه های جانوری است و بنابراین نقش مهمی در اکوسیستم و محیط زیست دارد.

وی در خصوص لایه روبی زریوار افزود: با توجه به وجود نیزارها و گیاهان شناور و زائد ، لایه روبی زریوار باید به شیوه ی علمی و اصولی انجام گیرد.

کارشناس محیط زیست استان با اشاره به ورود آبهای فاضلاب زریوار گفت: ورود اینگونه آبها ضمن زیان رساندن به گونه های جانوری تأثیر منفی نیز به حفظ محیط زیست و آب دریاچه زریوار دارد.

محمد پور با تأکید بر برنامه ریزی برای حفظ زریوار اظهار داشت: حفظ زریوار نیاز به برنامه ریزی مناسب و داشتن سناریو و همکاری تمام ادارات ذیربط دارد.

وی نقش مردم را مؤثر دانست و افزود: تمام اقشار مردم خصوصا ساکنین روستا های حومه زریوار باید برای حفظ زریوار کوشا باشند و احساس مسئولیت کنند.

محمد پور در خصوص برداشت آب از دریاچه زریوار گفت: هرنوع برداشت از آب زریوار جهت امور کشاورزی و غیره باید با نظر کارشناسان انجام گیرد تا برداشت غیر اصولی این تالاب مهم دچار آسیب نشود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.