به گزارش ایرنا حسین دهقانی روز سه شنبه در جلسه مرکز خدمات سرمایه گذاری شهرستان کامیاران افزود: این سامانه برای صدور مجوز، استعلامات، نظارت بر پاسخ به استعلامات و صدور مجوزها در مدت زمان یک ماهه قانون سرمایه گذاری، جلوگیری از مراجعه مستقیم متقاضیان به نهادهای اجرایی است.
وی افزود: سلامت اداری، کرامت سرمایه گذار، رصد و نظارت مقامات از جمله مزایای راه اندازی این سامانه است.
دهقانی اظهار کرد: مدت زمان رسیدگی به درخواست های ارائه شده توسط سرمایه گذار در این سامانه حداکثر 10 روز خواهد بود که در صورت تاخیر در اقدام یک نوع ضعف برای دستگاه مربوطه تلقی و از طریق دستگاههای نظارتی پیگیری بعمل می آید.
وی جلوگیری از فساد مالی در نهادها را از دیگر اهداف راه اندازی این سامانه دانست و اضافه کرد: برای تحقق این هدف امکان نظارت تمامی نهادهای نظارتی فراهم شده است.
مدیرکل اقتصادی و امور دارایی کردستان گفت: با توجه به اینکه پنجره واحد سرمایه گذاری یک نهاد قانونی است دستگاه های خدمات رسان باید اختیارات بیشتر به نمایندگان خود در امور سرمایه گذاری واگذار کنند.
فرماندار کامیاران نیز گفت: تسهیل و آسان تر کردن امور مربوط به فرآیند صدور مجوزها برای سرمایه گذار را از عوامل مهمی بوده و این کار سرمایه گذار را ترغیب به سرمایه گذاری بیشتر و پرسودتر می کند.
مسعود روحانی با اشاره به اینکه صدور پروانه منوط به تطبیق مدارک اصلی با مدارک اسکن شده و بارگذاری شده در سایت است افزود: شهرستان کامیاران آمادگی لازم در خصوص استفاده از سامانه پنجره واحد سرمایه گذاری کردستان را دارد.
وی اظهار کرد: در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی تولید واشتغال راه اندازی چنین سامانه ی جامعی مثمر ثمر خواهد بود.
فرماندار کامیاران اضافه کرد: این سامانه باعث تسهیل وتسریع در انجام کار خواهد بود به همین دلیل می تواند یکی از عوامل تشویق کننده در جهت سرمایه گذاری در استان باشد.
مشاور امور اشتغال سرمایه گذاری استاندار کردستان هم گفت: قدم های مثبتی در راستای تحقق شعار سال ' اقتصاد مقاومتی، تولید واشتغال ' با راه اندازی سامانه پنجره واحد سرمایه گذاری با عنوان com.www.iwkurd در استان برداشته شد که موجب بهبود وضعیت سرمایه گذاری در استان خواهد شد.
رامین اسدی تلاش شبانه روزی و چند ماهه جهت ایجاد چنین کاری را ستودنی دانست و افزود: مسئولان با کمک و همکاری همدیگر می توانند تولید و اشتغال را در استان افزایش دهند.
اسدی اظهار کرد: در فاز نخست ثبت طرح یا پروژه قابل سرمایه گذاری نیاز به حضور فیزیکی نیست و گزارش مراحل کار به صورت پیامک برای کاربر، کارشناس و ناظرین تعریف شده در سامانه ارسال خواهد شد.
سامانه مجازی به نشانی الکترونیکی www.iwkurd.com راه اندازی شده و متشکل از عضویت اصلی 10 فرمانداری 10 شهرداری و 31 نهاد اجرایی است.
در این سامانه 61 دبیرخانه، 80 فرایند و 46 استعلام رد یابی می شود و 31 فایل راهنما و 10 فایل تکمیلی و شماره تماس با 99 نهاد دیگر نیز برای سرمایه گذارن و متقاضیان نیز تعبیه شده است.
کامیاران در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7349/ 3020
**خبرنگار: ژاله گرگانی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.