به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل کمیته امداد کردستان که با حضور قائم مقام کمیته امداد کشور و مسئولان استان در کانون امام خمینی(ره) سنندج برگزار شد، اظهار داشت: خداوند متعال کارش بر اساس رحمت و محبت بوده و پیامبر بزرگوار اسلام نیز اساس رسالتشان در مبعث بر اساس رحمت و توجه به بندگان خدا بوده است.

وی خطاب به همه مسلمانان با بیان اینکه نگاه خداوند این نیست که افراد فقیر و تنگدست در جامعه وجود داشته باشد، گفت: پروردگار خالق برای همه آسانی می‌آفریند و می‌خواهد شما خوب زندگی کنید و از همه نعمت‌ها برخوردار شوید.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تأکید بر اینکه باید به ایجاد اشتغال به صورت ویژه نگاه کنیم، تصریح کرد: کار بانک‌ها و شرکت‌ها همه در راستای ایجاد و خلق ثروت است و این ثروت‌ها بر ثروت‌های دیگر می‌افزایند و ما باید کاری کنیم که رفاه در جامعه ایجاد شود.

وی با بیان اینکه باید رفاه در کنار درآمد و ثروت باشد، گفت: رفاهی که در کنار آن درآمد و ثروت نباشد مضر است و موجب فساد و تباهی در جامعه می‌شود.

آیت الله حسینی شاهرودی افزود: قبل از اینکه رفاه در جامعه باشد باید فرهنگ رفاه وجود داشته باشد و باید به مقوله اشتغال به شکل مستقل نگاه کنیم و اکنون جمعیت جوانی در استان کردستان داریم که باید شغل و کار داشته باشند.

در مقوله اشتغال و تولید باید نگاه‌ها را تغییر داد

وی با تأکید بر اینکه باید اشتغال را در راستای خلق ثروت و ایجاد درآمد پایدار به کار گیریم، اظهار کرد: در مقوله اشتغال و تولید ابتدا باید نگاه‌ها را تغییر داد و تولیداتی داشته باشیم که ما را به استقلال برساند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: در حال حاضر تفکرات نظام سرمایه‌داری و آمریکایی در کشور و تفکرات لیبرالی در دانشگاه‌ها حاکم شده است و مسئولان و مدیران دانشگا‌ه‌ها با همان تفکرات لیبرالی توسعه و رفاه را تعریف می‌کنند.

فقر و بیکاری کشور با تغییر نگاه به اشتغال و تولید برطرف می‌شود

وی گفت: اگر نگاه به اشتغال، تولید و کار تغییر پیدا کند و روی بدنه جامعه به استعدادهای انسانی و ظرفیت‌هایی که در هر استان، شهر و یا محل متناسب با موقعیت توجه کنیم «فقر و بیکاری» برطرف می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تأکید بر اینکه در ایجاد اشتغال باید یکسری موانع را برداشت، خاطر نشان کرد: اشتغال به معنای «استقلال و عزت‌مندی» است و باید از طریق مشاغل خرد هم بتوانیم درآمد ایجاد کنیم و مشکلات را برطرف کنیم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621307
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.