محمد سلیمانی در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار تسنیم در سنندج اظهار داشت: استان کردستان به تعبیر رهبر معظم انقلاب استان فداکاری‌های بزرگ و سرزمین مجاهدت‌های خاموش است و این افتخار بزرگی برای ما کردستانی‌هاست که با این اوصاف شهدای کردستان مظلومانه‌تر و غریبانه‌تر به شهادت رسیدند.

وی گفت: از مجموع بیش از 5 هزار و 400 شهید استان کردستان بیش از یکهزار شهید در لباس مقدس پاسداری و به عنوان پیشمرگ کرد مسلمان در سخت‌ترین شرایط برای دفاع از مرز و بوم به شهادت رسیدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان تصریح کرد: شهدای دیگری نیز در کردستان بودند که در شرایطی سخت و با مهاجرت از خانه و کاشانه خود با جان و دل از این مرز و بوم دفاع کردند و تعدادی از آنها در این استان شربت شهادت را نوشیدند.

 «شهیدان شبلی و نمکی» در کردستان نماد استقامت و پایداری هستند

وی با اشاره به وجود «شهیدان شبلی» در استان که نماد استقامت و استواری هستند، گفت: متأسفانه سه برادر شهیدان شبلی که در سخت‌ترین شرایط شربت شهادت را نوشیدند به دلیل فوت والدینشان و نبود اطرافیان نزدیک آنها گمنام ماندند.

سلیمانی افزود: شهیدان نمکی و سه بردار شهید از یک خانواده در شهرستان سنندج نیز مظلومانه به شهادت رسیدند و پدرشان در همان روزهای مبارزه با ضدانقلاب به درجه رفیع جانبازی نائل شدند.

وی اظهار کرد: وجود بیش از 50 شهید روحانی در استان کردستان که مظلومانه و حتی با زبان روزه شربت شهادت را نوشیدند گواه مظلومیت شهدای این استان است.

"خانواده شهیدان قادرخانزاده" در بانه 6 شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند

وی گفت: "خانواده شهیدان قادرخانزاده" در شهرستان مرزی بانه 6 شهید تقدیم انقلاب و نظام کرده‌اند و در همان شهرستان نیز خانواده‌هایی هستند که بیش از سه رزمنده و شهید داشتند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان با اشاره به اینکه بیش از 20 فرمانده سپاه و گردان‌های نظامی از فرزندان این مرز و بوم هستند، خاطرنشان کرد: بخشی از یکهزار و 200 شهید استان کردستان در لباس مقدس سربازی و در خط مقدم جبهه و پس از ماه‌ها حضور در مناطق عملیاتی در دفاع از کشور به شهادت رسیدند.

وی گفت: در حوزه دانش‌آموزی 415 دانش‌آموز در استان کردستان به شهادت رسیدند که در دوران دفاع مقدس با علم و عمل درس شهامت را به ما آموختند و فرهنگیان شهیدی که در سنگر علم و دانش خدمت‌گزار مردم بودند به جبهه‌ها رفتند تا با علمشان درس چگونه زیستن را به ما بیاموزند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 608023
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.