به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان کردستان، ماموستا مصطفی شیرزادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مریوان با اشاره به آداب و سنت دین مبین اسلام، اظهار داشت: هر نوع زیاده‌روی در مسائل دینی گناه است.

وی با اشاره به عظمت دین مبین اسلام، گفت: در دین مبین اسلام برای هر گونه رفتار و روشی آداب و سنت‌های خاصی تعریف شده و همواره مورد تأکید قرار گرفته است بنابراین همه مسلمانان باید زندگی خود را براساس دستورات خداوند متعال و حضرت رسول اکرم(ص) برنامه‌ریزی و پیش ببرند.

امام جمعه شهرستان مریوان تصریح کرد: افکار و رفتار زشت گروه‌های افراطی و تندرو خلاف دین اسلام است چون گناه کردن و انجام دادن رفتارهای ناپسند در دین مبین اسلام جایگاهی ندارد و باید امت مسلمان خود را از دام و حیله  آنها دور کنند.

ماموستا شیرزدای افزود: انجام رفتارهای درست و به موقع از سوی فرد مسلمان باعث رستگاری وی در دنیا و آخرت می‌شود و راه سعادت را برایش فراهم می‌کند.

جوانان ایران اسلامی فریب تبلیغات گروه‌های افراطی را نخورند

ماموستا عبدالله حیدری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بانه با انتقاد از اقدامات خشو‌نت‌آمیز جریان‌های تکفیری در دنیا به‌ویژه علیه مسلمانان کشورهای منطقه، اظهار داشت: متأسفانه امروزه گروه‌های تکفیری با رفتارهای نسنجیده و زشتی که بر علیه مسلمانان انجام می‌دهند و می‌خواهند چهره‌ای زشت و خشن از اسلام به دنیا معرفی کنند.

وی با بیان اینکه دین اسلام "دین مهربانی، صلح و رحمت" است، افزود: گروه‌های افراطی به دنبال این هستند که مسلمانان را از دین مبین اسلام بیزار و دور کنند.

امام جمعه بانه با هشدار به جوانان و نوجوانان جامعه تصریح کرد: جوانان باید هوشیار و مواظب باشند تا هیچ‌وقت فریب تبلیغات جریان‌های افراطی را نخورند و به دام آنها نیفتند.

وی گفت: اسلام هرگز مخالف شادی و خوشحالی مردم نیست بلکه مخالف معصیت و شادی‌های غیرشرعی و حرام است.

دولتمردان در کردستان دست از «شعار و جلسات» بردارند

ماموستا هاشم نوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دهگلان ضمن تبریک روز تاریخی دوازدهم فروردین ماه سالروز استقرار و تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: دوازدهم فروردین ماه سال 58 روز «ناامیدی دشمنان و استکبار جهانی» بود.

وی افزود: ملت ایران در این روز ماندگار با «وحدت و همدلی» عظمت انقلاب اسلامی را به سراسر جهان تثبیت کردند و نشان دادند که همیشه حامی و یاور انقلاب هستند و می‌مانند.

امام جمعه موقت دهگلان دوازدهم فروردین ماه را روز  تجلی مشارکت واقعی مردم در تعیین سرنوشت خود دانست و تصریح کرد: مردم ایران اسلامی در این روز ماندگار با لبیک به فرمان حضرت امام(ره) به اسلام و قرآن رأی دادند و مشتی محکم بردهن یاوه‌گویان و ظالمان زدند.

وی در بخشی دیگر از خطبه های خود با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور در روز پنجم فروردین ماه به کردستان گفت: در کردستان و این منطقه بیکاری زیاد است و دولتمردان و مسئولان باید به فکر خدمت به مردم باشند و دست از «شعار و جلسات» بردارند و برای جوانان این استان اشتغال ایجاد کنند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 605471
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.