به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله رازانی روز پنجشنبه در مراسم دیدار وزیر کشور با علمای اهل سنت اورامانات و مردم و مسئولان پاوه در مسجد جامع این شهر افزود: مردم پاوه چهار برابر متوسط کشور در ادای دین به انقلاب و نظام بیشتر تلاش کرده اند و این موجب شده تا نگاه مسئولان نظام به این دیار ویژه باشد.
استاندار کرمانشاه اظهار کرد: مردم این استان و بخصوص مردم پاوه و اورامانات در هشت سال دفاع مقدس همراهی، اخلاص و صداقت خود را نسبت به نظام به روشنی به اثبات رسانده اند و تعداد شهدای عزیز این استان نشان دهنده این مهم است.
رازانی افزود: مردم پاوه به تناسب جمعیت 60 هزار نفری خود با تقدیم 640 شهید به ازای هر 100 نفر یک شهید تقدیم انقلاب کرده اند که این همراهی با نظام نسبت به متوسط کشور چهار برابر است.
استاندار کرمانشاه، نقش علما را در جلب این همراهی و به ویژه نقش ماموستا ملا قادر قادری را بسزا و انکارناپذیر عنوان کرد.
استاندار کرمانشاه با اشاره به وضعیت جغرافیایی و توپوگرافی پاوه که فاقد زمین کشاورزی است، گفت: دست ما برای توسعه شهرستان در زمینه کشاورزی و باغات بسته است و توجه ما به توسعه تجارت با استفاده از ظرفیت مرز و بازارچه های مرزی این منطقه است.
وی افزود: برای توسعه شهرستان پاوه همانند دیگر شهرستانهای استان سند توسعه تهیه کرده ایم.
رازانی گفت: تأمین آب شرب شهر پاوه و گازرسانی به شهرهای مرزی نوسود و نودشه از برنامه های دولت در این منطقه است.
رازانی تصریح کرد: طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی اورامانات در دولت مطرح شده و در صورت موافقت دولت و مجلس، بازارچه های مرزی پاوه و اورامانات رونق بیشتری خواهد گرفت.
استاندار کرمانشاه گفت: امروز بزرگترین پروژه های کشور در کرمانشاه در حال اجراست که طرح گرمسیری از جمله این پروژه هاست که بخشی از آن به منطقه اورامانات بر می گردد.
شهرستان پاوه با بیش از 61 هزار نفر جمعیت در شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
7448/8066 خبرنگار:محمد هادی زامیاد ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.