حسن خدابنده لو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح بیش ازسک هزار و 300 نفر روز عضو جوان این جمعیت از اعضای کانون های دانشجویی، جوانان، دانش آموزی، طلاب و غنچه های هلال مشارکت داشته اند.
وی اضافه کرد: در محل پست های ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی اقلامی هم توزیع می شد که عمده آن نقشه های امدادی، توصیه های ایمنی و بروشور های آموزشی بوده که در این مدت بیش از 100 هزار جلد در میان مسافران توزیع شده است.
وی با اشاره به بهره مندی مسافران از چادر های خیمه نماز، سلامت (کنترل فشار خون) و فضای دوستدار کودک اضافه کرد: تا روز چهاردهم فرودین ماه تعداد 50 هزار نفر به این چادر ها مراجعه و از خدمات ارائه شده توسط اعضای جوانان بهره مند شدند.

**امدادرسانی به 65 حادثه در طرح نوروزی هلال احمر کردستان
مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: از ابتدای طرح امداد و نجات نوروزی نجاتگران جمعیت هلال احمر کردستان کار امدادرسانی به 65 حادثه را انجام دادند.
حسن خدابنده لو افزود: از مجموع حوادث به وقوع پیوسته در این مدت نجاتگران تعداد 25 حادثه جاده ای،20 حادثه برف و کولاک و 25 مورد ارائه خدمات حضوری و مناسبتی را به انجام رساندند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان با اشاره به کاهش زمان رسیدن نیرو های عملیاتی هلال احمر در محل حادثه افزود: در نوروز امسال جمعیت هلال احمر کردستان با 29 پایگاه ثابت، سیار، موقت و امداد هوایی با 80 تیم امدادی و 250نفر نیرو عملیاتی به حوادث به وقوع پیوسته خدمات امداد و نجات و 6 مورد رهاسازی مصدومان را ارائه کرده اند.
خدابنده لو اضافه کرد: 34 نفر مصدوم حوادث توسط عوامل امدادی هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند.
به گفته وی در طول اجرای طرح نورز هم یک فرورند بالگرد امدادی آماده انجام عملیات های امدادی در شرایط سخت و اضطراری در استان بود.
طرح ملی امداد و نجات نوروزی جمعیت هلال احمر استان کردستان از روز 25 اسفند ماه 95 تا 14 فرودین 96 به مدت 20 روز به انجام رسید.
جمعیت هلال احمر در کردستان دارای 10 پایگاه امداد جاده ای ثابت، چهار هزار داوطلب فعال و بیش از 40 هزار داوطلب آموزش دیده است.
3020/ 1904
**خبرنگار: عبدالله رحمانی/**انتشاردهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.