علی مفاخری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ استفاده از تولیدات ایرانی در جامعه تاکید کرد و افزود: استفاده از کالاها و اجناس تولید داخل در راستای حمایت از تولیدات داخلی و افزایش اشتغال در جامعه یک ضرورت است.
وی ادامه داد: استفاده از تولیدات داخلی موجب ایجاد اشتغال، جلوگیری از خروج ارز از داخل کشور و از همه مهمتر باعث رشد اقتصادی کشور می شود.
فرماندار شهرستان سروآباد افزایش کیفیت تولیدات داخلی را باعث حذف شدن کالاها و اجناس خارجی از بازار دانست و افزود: تولیدکنندگان داخلی باید نسبت به بهبود کیفیت محصولات خود اهتمام جدی داشته باشند و نیم نگاهی نیز به بازارهای جهانی به ویژه به همسایگان داشته باشند تا صادرات محصولات را نیز به عنوان یک سیاست اصولی انجام دهند.
او اضافه کرد: در کنار توجه به تولیدات داخلی و صادرات محصولات ایرانی باید مبارزه جدی و با برنامه با قاچاق کالا که نابودی اقتصاد ملی ما را نشانه گرفته است، در اولویت برنامه های مهم قرار گیرد.
مفاخری به شعار سال از سوی معظم له اشاره کرد و گفت: استفاده از تولیدات و کالاهای ایرانی می تواند زمینه لازم برای تحقق شعار مقام معظم رهبری را فراهم می کند.
به گزارش ایرنا، خبرگزاری جمهوری اسلامی باتوجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت در این زمینه از طریق مبارزه با کالاهای قاچاق و حمایت از تولید داخلی، 'کمپین خرید کالای ایرانی' را آغاز کرده است.
مصرف‌کنندگان بازیگران اصلی عرصه تولید کشور هستند زیرا با خرید و حمایت از کالاهای ایرانی، ضمن کمک به رونق صنعت و تولید کشور، اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حمایت از تولید داخلی و مبارزه با کالای قاچاق را محقق می‌سازند.
رهبر معظم انقلاب تاکنون بارها درباره اهمیت خرید کالای ایرانی تاکید کرده‌ و گفته اند: 'مصرف (کالای) داخلی، تولید داخلی را افزایش می‌دهد؛ تولید داخلی که افزایش پیدا کرد، بیکاری نیز برطرف می‌شود؛ تولید که رونق بگیرد، یعنی تورم کم بشود، گرانی کم بشود، اشتغال افزایش پیدا کند؛ اینها همه به هم متصل است؛ یک سر این قضیه دست ما مردم است، که مصرف خودمان را چگونه انتخاب کنیم.'
دولت یازدهم نیز تاکنون اقدامات زیادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با هدف حمایت از تولید داخل و رونق اقتصادی انجام داده ‌است که از جمله آنها می‌توان به 'بسته خروج از رکود' اشاره کرد.
رئیس جمهوری هدف از این اقدامات را 'رونق تولید و افزایش فرصت‌های شغلی با استفاده از نیروی کار ایرانی' اعلام و بر ضرورت فرهنگ‌سازی برای خرید کالاهای با کیفیت ایرانی تاکید کرده است.
7354/6108
**خبرنگار:فرزاد آداک /**انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.