ولی داداشی روز شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: دلبستگی به تولیدات بیگانه پدیده ای است که مقام معظم رهبری از آن به عنوان آفت اجتماعی یاد می کنند و شایسته است این آفت به واسطه ابزارهای فرهنگی از جمله رسانه ریشه کن شود.
وی کمک گرفتن از ابزار تبلیغی رسانه به منظور ترغیب مردم به سمت خرید کالای ایرانی را موثر خواند و اضافه کرد: ایجاد اشتغال، جلوگیری از خروج ارز و رشد اقتصادی از نتایج حمایت از تولید داخلی محسوب می شود.
وی حمایت نهادهای مرتبط را به منظور تقویت تولیدات داخلی لازم بر شمرد و اظهار کرد: واحدهای صنعتی در کشور ما از ظرفیت لازم برای ایجاد اشتغال پایدار برخوردار هستند و از ظرفیت این واحدها به منظور برطرف کردن معضل بیکاری و رونق تولیدات داخلی باید استفاده درستی شود.
وی بیان کرد: در صورتی که واحدهای صنعتی کشور با تمام توان خود فعالیت کنند تولید کشور افزایش خواهد یافت و این موضوع می تواند در نهایت به رشد اقتصادی و رسیدن به اهداف مورد نظر در برنامه های کلان اقتصادی کشور منجر شود.
شهرستان آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در 200 کیلومتری غرب رشت، مرکز استان گیلان واقع شده و با حدود پنج هزار واحد تجاری که اغلب در بازارچه ساحلی آن متمرکز است، به عنوان یکی از 20 شهر گردشگرپذیر کشور محسوب می شود.
تجربه کشورهای موفق در رونق اقتصاد و اشتغال نشان می‌دهد خرید کالاهای باکیفیت تولید داخلی می‌تواند با افزایش تقاضا، ظرفیت تولید را بالا برده و در نتیجه فضای بسیار مناسبی برای توسعه‌ و بهبود روز افزون صنایع داخلی و خروج از رکود و افزایش اشتغالزایی را فراهم کند.
رهبر معظم انقلاب تاکنون بارها درباره اهمیت خرید کالای ایرانی تاکید کرده‌اند: مصرف (کالای) داخلی، تولید داخلی را افزایش می‌دهد؛ تولید داخلی که افزایش پیدا کرد ... بیکاری برطرف می‌شود؛ تولید که رونق بگیرد، یعنی تورم کم بشود، گرانی کم بشود، اشتغال افزایش پیدا کند؛ اینها همه به هم متصل است؛ یک سر این قضیه دست ما مردم است، که مصرف خودمان را چگونه انتخاب کنیم.
دولت یازدهم نیز تاکنون اقدامات زیادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با هدف حمایت از تولید داخل و رونق اقتصادی انجام داده‌است که از جمله آنها می‌توان به بسته خروج از رکود اشاره کرد.
رئیس جمهوری هدف از این اقدامات را رونق تولید و افزایش فرصت‌های شغلی با استفاده از نیروی کار ایرانی اعلام و بر ضرورت فرهنگ‌سازی برای خرید کالاهای با کیفیت ایرانی تاکید کرده است.
معاون اول رئیس جمهوری نیز به عنوان متولی اجرای اقتصاد مقاومتی در دولت، تاکید کرده برای ماندگار شدن اقتصادمقاومتی خرید کالای ایرانی باید جزئی از فرهنگ مردم شود و مردم کشور به خرید کالای داخلی و تولیدات ایرانی افتخار کنند.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.