محمدراشد مدرس گرجی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی 24 ساعت گذشته محورهای عبور و مرور شهرستان های سنندج، دهگلان، قروه و دیواندره درگیر بارش برف بودند اما با تلاش راهداران تمامی محورها برف روبی شد و اختلالی در تردد خودروها پیش نیامد.
به گفته وی، راهداران کردستان در 24 ساعت گذشته حدود 300 کیلومتر مسیر را برف روربی کرده و علاوه بر امداد رسانی به 80 خودرو، 60 مسافر را نیز در راهدارخانه ها اسکان داده اند.
مدرس گرجی ادامه داد: طبق اعلام هواشناسی استان بارش برف در کردستان تا فردا /روز شنبه/ ادامه خواهد داشت و پس از آن با ورود سامانه هوای سرد یخبندان در محورهای ارتباطی حکم فرما می شود.
به گفته وی، از اول طرح نوروزی راهداران بیش از یک هزار و ٢٠٠ کیلومتر برفروبی انجام داده و در کنار اسکان حدود ٢٥٠ نفر در راهدار خانه به 300 وسیله نقلیه امدادرسانی کرده اند.
مدیر راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: از آغاز طرح زمستانی تاکنون 400 نفر از عوامل راهداری و 300 دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در راستای خدمات‌رسانی به مردم در جاده ها مستقر شده اند.
وی در پایان با اشاره به اینکه امکان بارش های جوی در ایام نوروز به دلیل موقعیت جغرافیایی و کوهستانی کردستان دور از انتظار نیست، یادآور شد: مسافران نوروزی ضمن همراه داشتن تجهیزات، در صورت مواجه با هرگونه مشکلی در طول شبانه روز می توانند با شماره 141تماس بگیرند.
طبق اعلام اداره کل راهداری، حمل و نقل جاده ای کردستان تنها در روز سوم فروردین سال جاری تردد 174 هزار و 897 دستگاه در جاده های استان به ثبت رسیده که محورهای پرتردد شامل سقز-بوکان با 15 هزار و 545 تردد، حسین آباد-دیواندره با 14 هزار و 249 تردد و قروه-دهگلان با 13 هزار و 918 تردد است.
تردد انواع تریلر و کامیون از ساعت 8 الی 24 روزهای 26 ، 27 ، 29 و 30 اسفند سال جاری و همچنین روزهای 12، 13 و 14 فروردین ماه از محورهای بانه - سقز- سنندج و مریوان - سنندج ممنوع است.
طول شبکه راه های استان هفت هزار و 834 کیلومتر بوده که این میزان شامل 6 هزار کیلومتر راه روستایی، ٢٢٦ کیلومتر بزرگراه، ٣٠٨ کیلومتر راه اصلی و یک هزار و ٣٠٠ کیلومتر راه فرعی است.
براساس آمارها در استان کردستان 16منطقه کولاک گیر و بهمن خیز و همچنین 23 گردنه وجود دارد که این مناطق راهداری را در زمستان با مشکلات فراوانی مواجه کرده است.
در فصول سرد سال و به هنگام بارش برف و کولاک، تردد در جاده های ارتباطی استان بویژه در چهار شهرستان بانه، سقز، مریوان و سنندج که شهرستان های برف گیر و کولاک خیز هستند با مشکل انجام می شود.
کردستان با 28 هزار کیلومتر مربع در حاشیه جنوبی رشته کوه زاگرس قرار گرفته و یکی از مناطق سرسیر کشور است.
3034/ 3020
** خبرنگار: حسن حسین زاده/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.