عبدالحسین علی اکبری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد راه ارتباطی 20 روستا در چالدران، 2 روستا در هر کدام از روستاهای پیرانشهر و سردشت و یک روستا در شاهین دژ مسدود است.
وی اضافه کرد: همچنین راه ارتباطی 15 روستای خوی بسته است و تلاش راهداران برای بازگشایی آنها ادامه دارد.
وی اظهار کرد: در حال حاضر راه ارتباطی روستایی در ارومیه و شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت، چایپاره و سلماس در شمال استان و شهرستان های بوکان، مهاباد، نقده، میاندوآب، تکاب و اشنویه در جنوب استان باز است و تردد در آنها جریان دارد.
علی اکبری ادامه داد: پس از چندین هفته بارش برف و کولاک و یخبندان در محورهای مواصلاتی از امروز هوای صافی را در محورها شاهد هستیم که این امر می تواند روند بازگشایی راه های ارتباطی روستایی را تسهیل کند.
به گفته وی هم اکنون 2 هزار و 886 روستا در این استان زیر پوشش خدمات راهداری بوده که بیشترین تعداد از آنها مربوط به ارومیه با 610 روستا و کمترین تعداد نیز مربوط به شهرستان شوط با 68 روستاست.
به گزارش ایرنا از 12 هزار کیلومتر جاده آذربایجان غربی، هفت هزار و 800 کیلومتر روستایی، سه هزار و 800 کیلومتر راه آسفالت فرعی، اصلی و بزرگراه و نزدیک به 400 کیلومتر راه شوسه و خاکی است.
راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی دارای 14 اداره راهداری و 67 اکیپ عملیاتی شامل 29 باب راهدارخانه ثابت و بین راهی، 15 باب راهدارخانه مرکزی و 23 باب راهدارخانه کانکسی، سیار و استیجاری است.
آذربایجان غربی 17 شهرستان، 42 شهر و بیش از 2 هزار و 800 روستا دارد و جمعیت آن سه میلیون و 300 هزار نفر است؛ این استان دارای آب و هوای سرد و کوهستانی بوده و سالانه به طور متوسط بین 300 تا 450 میلیمتر بارندگی دارد.
در 2 هفته گذشته نیز بارش برف مشابهی را در آذربایجان غربی شاهد بودیم که موجب بسته شدن راه ارتباطی بیش از 750 روستا شد و راهداران توانستند در مدت 9 روز این راه ها را به طور کامل بازگشایی کنند.
8137/3072 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.