حجت الاسلام مهدی مرادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مردم و میهمانان متدین و مذهبی شهرستان بیجار علاقه فراوانی برای حضور در اماکن مذهبی و این بقاع دارند و در ایام خاصی از سال حضوری چشمگیر در این اماکن پیدا می کنند.
وی با اشاره به اجرای طرح ' آرامش بهاری ' در آغازین ساعات سال جدید در امامزادگان و بقاع متبرکه این شهرستان اظهار کرد: هرسال صحن مبارک امامزادگان شهر پیرتاج، امامزاده حمزه عرب در کیلومتر پنج شهر بیجار و امامزاده عقیل در شهر حسن آباد یاسوکند شاهد حضور بیشترین زائران هستند.
به گفته حجت الاسلام مرادی وجود مقدس و معنوی سه امامزاده حضرت محمد، حضرت عبدالله و حضرت اسماعیل در یک مکان و در یک شهر دور افتاده مانند پیرتاج کم نظیر است و همین امر باعث استقبال بیشتر اهالی بخش بزرگ چنگ الماس در ایام خاصی از سال و بویژه ماه محرم و در این مکان مقدس و معنوی شده است.
او تاثیر حضور معنوی بزرگان و امامزادگان در تلطیف روحی و ارتقای معنویت انسان و بویژه مردم آن منطقه را غیر قابل انکار برشمرد و آنرا برای کسب رضایت الهی، افزایش معنویت و پایداری اعتقادی لازم دانست.
حجت الاسلام مرادی از برگزاری خیمه های معرفت در بقاع متبرکه شهرستان خبر داد و افزود: اجرای طرح آرامش بهاری و دایر کردن خیمه های معرفت، در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، گردشگری و مذهبی که یکی از توصیه های رهبر معظم انقلاب است، انجام می شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیجار به نذورات و خیراتی که مردم به این اماکن اهدا می کنند اشاره کرد و گفت: هدایای جمع آوری شده مردم در این امکان زیر نظر هیات امنایی که از معتمدین همین منطقه انتخاب شده اند برای توسعه و عمران خود مکان مقدس هزینه می شود.
حجت الاسلام مرادی با اشاره به استقبال بسیار خوب برای حضور در امامزاده حضرت حمزه عرب در کیلومتر پنج شهر بیجار بر روی کوه مرتفعی به همین نام گفت: جایگاه معنوی و اعتقادی مردم نسبت به این امامزاده شریف، در کنار موقعیت کوه بسیار زیبا، طبیعت بی نظیر دامنه این کوه، توسعه بسیار خوب و بی نظیربرای تسهیل تردد و تامین نیازمندی های زائران در ارتفاع بیش از 2هزار و 600متری از سطح دریا کم نظیر است و توانسته است ویژگی خاصی به آن بدهد.
سرپرست اداره اوقاف بیجار موقعیت این امامزاده را برای تبدیل به منطقه گردشگری مذهبی بسیار عالی توصیف و خاطرنشان کرد: در صورت تامین آب شرب و تجهیز به راه پله برقی می توان امیدوار بود که در آینده این مکان، تحول عظیمی در زمینه گردشگری در این شهرستان و حتی استان بوجود آورد.
او به موقعیت اجتماعی امامزاده حضرت عقیل (ع) در شهر حسن آباد یاسوکند و تاثیر معنوی این بارگاه مقدس در ترویج مبانی دینی و اعتقادی مردم این بخش بزرگ و پرجمعیت پرداخت و ادامه داد: این بخش به علت موقعیت ضعیف جغرافیایی، در حاشیه قرار گرفتن آن در استان کردستان بعنوان دورترین شهر با مرکز استان کردستان و نداشتن راه ارتباطی مناسب، از توسعه بسیار کمی برخودار شده است.
وی افزود: فعالیت چند شرکت معدنی در سال های اخیر موجب شده است بخش حسن آباد مقداری از این انزوا خارج شود.
وی خواستار همکاری بیشتر این شرکت ها برای توسعه و ایجاد زیرساخت های حداقلی رفاهی برای زایران این امامزاده شد.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیری گفت: انجام اعمال زیارت، توسل و تبرک، قرائت زیارت پربرکت و معنوی عاشورا، تلاوت قرآن کریم و توسل به ائمه اطهار(ع) در لحظات آغازین سال نو موجب جلب رضای الهی و تبرک ایام سال نو به وجود مقدس و معنوی این امامزادگان و بندگان مخلص و شرافتمند الهی خواهد شد.
در شهرستان بیجار که در شرق استان واقع شده است، شش امامزاده و بقعه متبرکه، اماکن تاریخی مانند، پل تاریخی و هنرمندانه صلوات آباد بر روی رودخانه قزل اوزن، مسجد تاریخی خسروآباد، چندین ساختمان مسکونی تاریخی در شهر بیجار، آثار تاریخی بی نظیر قمچقای و منطقه حفاظت شده درکنار رودخانه زیبای قزل اوزن وجود دارد که می تواند یک ایام خوب و زیبا را برای گردشگران ومهمانان نوروزی به یادگار بگذارد.
7350/6108
**خبرنگار: سید باقر سبحانی /** انتشار دهنده: امید بهمنی
** برای آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان به کانال زیر بپیوندید:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
عکس در تلگرام است .
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.