به گزارش ایرنا ، سردار حمید سرخیلی پنجشنبه در آئین تدفین 2 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در دهستان شمیل بندرعباس اظهار داشت: حاشا اگر اجازه دهیم به مانند مردم زمان امام حسین (ع) ، امام و رهبر خود را در کوران حوادث و ناملایمتی ها تنها گذاریم.
وی ادامه داد: دشمن از ارعاب ترساندن نیروهای مسلح بیدار ، مقاوم ، ایثارگر و آماده دفاع از انقلاب اسلامی دست بردارد و بداند این نیروهای بصیر اجازه هیچ گونه تحرک ، دست درازی و حتی طمع ورزی به این آب و خاک را نمی دهند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان اضافه کرد: مشت های خود را به نشانه آمادگی و دفاع از کیان انقلاب اسلامی و مبارزه با دشمنان اسلام که همواره ایران اسلامی را تهدید می کنند به سمت آنان گره کرده ایم و همیشه در کنار مردم خود ایستاده و خواهیم ایستاد.
سردار سرخیلی افزود: دشمن بداند به همت رهبر انقلاب و مردم شهید پرور ایران اسلامی آنان را در سوریه و عراق شکست داده و به زیر کشیدیم.
به گزارش ایرنا ، 2 شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با سالروز شهادت دخت نبی اکرم (ص) پیش از ظهر امروز در دهستان شمیل بندرعباس به خاک سپرده شد.
این 2 جزو 20 شهیدی هستند که 10 اسفند همزمان با ایام فاطمیه از راه هوایی برای تدفین و خاکسپاری وارد هرمزگان شده اند.
تدفین و خاکسپاری این 20 شهید گمنام دوران دفاع مقدس که در 6 ماه گذشته تفحص شده اند از روز گذشته با تشییع و تدفین چهار شهید در هرمزگان آغاز شده و روز جمعه با خاکسپاری 4 شهید به پایان می رسد.
در سالروز شهادت دخت گرامی رسول اکرم (ص) تعداد 12 شهید گمنام در هرمزگان به خاک سپرده می شوند که صبح امروز 8 تن از شهدای یاد شده تشییع و تدفین شده و 4 شهید دیگر در بعد از ظهر تشییع و تدفین می شوند.
این شهدا بین 17 تا 37 سال سن دارند که در عملیات های گوناگون همچون بدر ، خیبر ، والفجر یک و تک آخر در سال 67 به شهادت رسیده اند.
یکشنبه هفتم آذرماه 95 نیز 10 شهید گمنام مربوط به عملیات های والفجر یک ، خیبر و محرم وارد هرمزگان شدند و پس از تشییع باشکوه در شهرهای بندرلنگه ، پارسیان ، بندرعباس ، میناب و سیریک ، 3 شهید در بندرکنگ و 2 شهید در جزیره لاوان از توابع بندرلنگه ، 2 شهید در روستای قلعه قاضی بندرعباس ، 2 شهید در بندزرک میناب و یک شهید نیز در شهرستان سیریک به خاک سپرده شدند.
همچنین یازدهم آذرماه نیز پیکر 2 شهید گمنام مربوط به خیبر و والفجر یک در منطقه سیریک هرمزگان تشییع و به خاک سپرده شد.
با تشییع و خاکسپاری 20 شهیدی که 2 روز قبل وارد هرمزگان شده اند تعداد شهدای گمنام دوران دفاع مقدس این استان به 150 شهید می رسد که در 50 نقطه هرمزگان به خاک سپرده شده اند.
هرمزگان دارای افزون بر یک هزار و 250 شهید دوران دفاع مقدس است.
3219/6048
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.