سردار سرتیب دوم پاسدار عزت اله رشیدیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بهبود وضعیت معیشتی مرزنشینان این استان در اولویت قرار دارد، افزود: در همین راستا مکان های برای فعالیت مرزنشینان و ورود کالا توسط کوله بران به شکل هدفمند و قانونی ایجاد شده است.
به گفته وی کوله بران با استفاده از کارت های تردد در ساعت های مشخص شده توسط ارگان های ذیربط در این مکان ها به داد و ستدهای مرزی می پردازند.
وی افزود: مرزبانی به دنبال ایجاد رفاه برای مرزنشینان است اما با افرادی که درصدد هستند تا در قالب شرارت و قاچاق کالا امینت اقتصادی را برهم زنند، با اقتدار مقابله می کند.
سردار رشیدیان با اشاره به اینکه کنترل مرزها و جلوگیری از ورود کالای قاچاق از وظایف ذاتی مرزبانی است، ادامه داد: مرزبانان وظیفه دارند تا اقلامی که به صورت قاچاق و غیرمجاز از مبادی غیرقانونی و غیرکوله بری وارد یا خارج می شود را کنترل کنند.
وی با تاکید بر اینکه مرزبانی با افرادی که با قانون شکنی آبروی کوله بران را می برند، برخورد می کند، اضافه کرد: مرزبانان مقابله با قاچاق کالا را در راستای حمایت از اقتصاد ملی دنبال خواهند کرد.
وی اظهار کرد: در این میان برخی از افراد سودجو و قانون شکن به دنبال منافع خود بوده و با ورود و خروج کالاهای غیر مجاز اقدام به قاچاق می کنند اما مرزبانان با این افراد مدارا نخواهد کرد و با آنان برخورد قانونی می کند.
سردار رشیدیان با اشاره به حوادثی که اخیرا در مرزهای جنوب آذربایجان غربی برای همشهریان به دلیل ریزش بهمن اتفاق افتاد، گفت: هر چند این حادثه موجب تاسف همگان و مرزبانان این استان شد اما هیچگونه ارتباطی با نیروهای مرزی و مرزبانی نداشت.
وی اضافه کرد: معاندان در این قضیه می خواستند تا موضوع را به مرزبانی ربط دهند و از آن به نحو خودشان بهره ببرند اما خوشبختانه مرزنشینان ما مثل همیشه آگاه، بیدار و هوشیار بودند و توطئه های آنان را خنثی کردند.
وی ادامه داد: رشادت های مرزنشینان در دوره های مختلف انقلاب اسلامی زبان زد همگان بوده و همکاری، اتحاد و همدلی برای برقراری امنیت در مرزهای این استان ضروری است تا مردم شریف ایران اسلامی بتوانند به زندگی خود در امنیت کامل ادامه دهند.
6009/3072 ** خبرنگار: یوسف رحیمی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.