محسن بیگلری روز پنجشنبه در آیین گردهمایی سرآمدان علم و تجربه شهرستان بانه که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهر با حضور نخبگان اقتصادی و علمی برگزار شد، شکل گیری حاشیه نشینی در بانه را ناشی اقتصاد تک قطبی بازار دانست و ادامه داد: یکی از مهمترین آسیب های این نوع اقتصاد شکل گیری حاشیه نشینی و آسیب های بعد از آن است.
وی اظهار کرد: نخبگان و سرآمدان شهرستان بانه سرمایه های بزرگ این شهر هستند که باید مدیران از ظرفیت های خوب آنها در بخش های مدیریتی استفاده کنند.
وی افزود: مدیران و مسئولان شهرستان باید برای توسعه و پیشرفت شهرستان بانه از خلاقیت ها و توانایی های علمی و عملی نخبگان و سرامدان استفاده کنند.
وی به نقش نخبگان در توسعه و عمران شهری اشاره کرد و گفت: نخبگان در توسعه سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی جامعه نقش بسیار مهمی دارند و ما از نخبگان بانه انتظار داریم که در این زمینه بیشتر فعال باشد.
وی افزود: هم اکنون بسیاری از مردم به کولبری وابسته هستند کولبری هم مشکلات و آسیب های زیادی دارد که باید برای برون رفت از این موقعیت ها نخبگان و سرآمدان بانه راهکارهای کارشناسی ارائه دهند.
وی تاکید کرد: باید در ساختار شورای مشورتی سرمایه گذاران حضور داشته باشند و به همکاری نخبگان نقاط ضعف ها را شناسایی کنند و راهکارهایی برای آنها ارائه دهند.
به گفته بیگلری آب گرم سالوک، طبیعت بکر بانه، وجود منابع غنی، معادن و گیاهان دارویی از فرصت های شناخته شده شهر بانه است که در کنار تجارت می توان این طرفیت ها را فعال و رونق اقتصادی را بیشتر کرد.
وی به مشکلات جاده های متنهی به شهرستان بانه اشاره کرد و اظهار کرد: جاده سقز - بانه، سردشت - بانه و بانه - مریوان بودجه کشوری یک ردیف دارند و سالانه تنها 10 میلیارد ریال بودجه به این جاده ها اختصاص می یابد که این بودجه نمی تواند مشکلات و نارسایی های جاده های منتهی به شهرستان بانه را حل کند.
این نماینده اظهار کرد: مناقصه آزاد راه بانه - سقز برگزار شده که به زودی نتیجه آن اعلام می شود.
وی با بیان اینکه به زودی شهرستان بانه صاحب دانشکده فنی دولتی می شود، افزود: این دانشکده که وابسته به دانشگاه فنی و حرفه ای کشور است تنها دانشکده فنی است که در طول هشت سال گذشته در غرب کشور مجوز دریافت کرده و در مهر سال آینده دانشجو می پذیرد.
نمانیده مردم سقز و بانه خیرین مدرسه ساز بانه را سرآمدان استان خواند و گفت:‌ خیرین بانه در چهار سال بیش از 40 مدرسه احداث کردند که احداث همه این مدارس با همت خیرین شهرستان بود.
وی بابیان اینکه به اجرای طرح منطقه ازاد بانه مریوان خوشبین هستنم اضافه کرد: در کمیسیون اقتصادی بدون شک تایید می شود در بهار به صحن علنی مجلس ارائه می شود.
وی افزود: با توجه به مشکلاتی که برای کولبران به وجود آمده رویکرد نمایندگان نسبت به این طرح تغییر کرده است.
شهرستان بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/6108
**خبرنگار: زینب طلائی/**انتشار دهنده: امید بهمنی
××آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
IRNSANDAJ@
https://telegram.me/joinchat.DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.