ناصر نجات الهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مقدار بر اساس سهمیه تعیین شده از سوی استان تعیین شده است.
وی گفت: پرتغال هر کیلو با قیمت 21 هزار ریال و سیب با قیمت هر کیلو 32 هزار ریال تعیین شده است که با قیمت های معمول بازار کاهش قابل توجهی دارد.
به گفته نجات الهی این 2 نوع میوه تولید داخلی است و در صورت اتمام آن مقرر شده است مقداری پرتغال خارجی نیز وارد گردد که در صورت نیاز مردم توزیع خواهد شد.
نجات الهی افزود: چهار مرکز واقع در جنب اداره تعاون، جنب میدان آیت الله طالقانی، میدان شهید رحمانی و بازار برای توزیع تعیین شده اند که بهترین مکان ها برای دسترسی مردم محسوب می شوند.
این مقام مسئول ادامه داد: یک اکیپ نظارت و بازرسی نیز بر فعالیت و توزیع مراکز فروش نظارت دارند.
او گفت: مردم شهرستان بیجار نگران کمبود میوه در بازار نباشند چرا که در صورت نیاز هم ذخیره سازی وجود دارد و هم ممکن است از سوی استان پشتیبانی مجدد ارسال شود.
وی یادآور شد؛ اطلاع رسانی با بنرهای مناسب بر روی غرفه های محل عرضه میوه انجام شده است و در سطح شهر نیز در چندین محل تابلوهای اطلاع رسانی نصب گردیده است.
نجات الهی تاکید کرد: این عرضه به منظور کنترل و تنظیم نوسانات و جلوگیری از سوء استفاده برخی مغازه داران صورت گرفته است و هدف اصلی رعایت حال مصرف کنندگان است.
سالانه میوه شب عید با قیمت مصوب و به منظور رفاه حال مصرف کنندگان در بازار مصرف توزیع می شود
قیمت میوه و تره بار در بیجار به نسبت شهرهای سنندج، همدان و زنجان قیمت بالاتری دارد و برخی اوقات تا 2 برابر افزایش میابد.
به همین دلیل میوه فروشان دوره گرد از این شهرها، با قیمت های بسیار پایین تر، اقدام به عرضه میوه در بیجار می کنند و مورد استقبال مردمی نیز قرار می گیرند.
بیجار در 145کیلو متری سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
6108/7350
**خبرنگار: سید باقر سبحانی/** انتشار دهنده: امید بهمنی
** برای آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان به کانال زیر بپیوندید:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.