به گزارش ایرنا، محسن علوی روز پنجشنبه در جلسه ستاد خدمات نوروزی در سنندج افزود: بسترهای مناسب جهت پذیرایی از مسافران نوروزی در استان کردستان فراهم شده است و تاکنون 60 جلسه با 850 مصوبه در استان و شهرستان ها برگزار شده است.
وی از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در ایام نوروز در شهرستان های سنندج، بانه و سقز خبر داد و گفت: با هماهنگی و همکاری میراث فرهنگی استان برنامه های فرهنگی ویژه تعطیلات نوروز در مرکز استان و شهرستان ها برگزار خواهد شد.
علوی اظهار کرد: برنامه ریزی های لازم جهت استفاده مسافران از اینترنت وایفای در عمارت خسروآباد و غار کرفتو انجام شده است و موزه های استان آماده پذیرش مسافران نوروزی است.
معاون هلال احمر استان کردستان نیز با اشاره به اینکه طرح امداد و نجات جاده ای ایمنی سلامت مسافران از 25 اسفند سال جاری در استان کردستان آغاز شده و تا 15 فروردین 96 ادامه دارد گفت: کمپین نه به تصادفات جاده ای نیز با هدف کاهش تصادفات جاده ای در استان راه اندازی شده است.
بابک قنبری افزود: هزار و 500 نفر روز از جوانان هلال احمر در پست ایمنی و سلامت پایگاه های بین جاده ای خدمات رسانی می کنند.
وی اظهار کرد: کمیته امداد و نجات بر اساس دستورالعمل ستاد خدمات سفر امسال 2 جلسه برگزار کرده است.
وی افزود: تلفن 112 به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی و ارائه خدمات به مردم است.
رئیس تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش استان کردستان نیز گفت: 17 پایگاه در مدارس استان آماده اسکان مسافران نوروزی است.
عیسی رحیمی افزود: هم اکنون 201 مدرسه با هزار و 750 کلاس با قیمت مناسب در اختیار مسافران فرهنگی قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان تاکنون چهار میلیارد ریال برای اسکان مسافران نوروزی هزینه کرده است افزود: آموزش و پرورش استان 70 درصد مهمانان نوروزی را در شهرستان بانه اسکان می دهد.
7352/6108
**خبرنگار: شیوا اردلان منش /** انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.