به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا آشناگر شامگاه چهارشنبه در نشست هماهنگی برنامه های هفته هنر انقلاب در سنندج، با اشاره به فرهنگی بودن استان و تأکید بر اهمیت این هفته افزود: این هفته بهترین فرصت برای معرفی و برجسته سازی پتانسیل های هنری و فرهنگی استان است.
وی با اشاره به خدمات ارزنده شهید اهل قلم 'مرتضی آوینی' اظهار کرد: هنر ارزشی و تجلیل از هنرمندان متعهد وظیفه و رسالت اصلی متولیان فرهنگ و هنر است و در این زمینه تمامی دستگاه های فرهنگی و هنری باید حوزه هنری استان را در برگزاری شایسته برنامه های این هفته یاری دهند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان با اشاره به برگزاری جشنواره های برگزار شده از جمله جشنواره دف نوازی دف نوای رحمت و همنوازی هزار دف نواز که به همت حوزه هنری برگزار شد گفت: از این فرصت ها باید به نحو شایسته در جهت معرفی توانمندی های فرهنگی و هنری استان بهره برد.
وی با تأکید بر خلاقیت و نوآوری در برنامه ها، هفته هنر انقلاب را بهترین فرصت برای ارج نهادن به هنر متعهد دانست و افزود: تجلیل از خانواده شهدای هنرمند، برگزاری کارگاه های تخصصی در جهت تبیین هنر انقلاب در کنار برنامه هایی توسط حوزه هنری استان پیش بینی شده است، می تواند فضای فرهنگی و هنری استان را بیش از پیش در مسیر تولید آثار فاخر سوق دهد.
آشناگر در ادامه با تأکید بر تلاش برای حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو اظهار کرد: این فضا می تواند فرصت مناسبی برای تبیین هنر انقلاب نیز باشد اما باید از آلوده شدن هنر به مسائل سیاسی با جدیت پرهیز شود و هنرمندان در جهت تبیین شاخص های اصلی هنر انقلاب در جامعه و ایجاد شور و نشاط اجتماعی بدور از هر گونه شائبه سیاسی فعالیت کنند.
وی با اعلام آمادگی استانداری برای هرگونه کمک در برگزاری این هفته پر اهمیت تأکید کرد: هفته هنر انقلاب، بهترین فرصت برای معرفی شاخص های ارزشی هنر متعهد در استان است که باید به خوبی و با بسیج تمامی دستگاه ها به عنوان همکار حوزه هنری برگزار شود.
20 فروردین سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی به عنوان روز هنر انقلاب نامگذاری شده و از چند سال گذشته با پیشنهاد حوزه هنری از 19 تا 25 فروردین به عنوان هفته هنر انقلاب معرفی شده است.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغی /** انتشار دهنده: امید بهمنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.