به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا ، سید عیسی مهدوی در دیدار با هنرمندان تالش افزود: برگزاری نشست های تخصصی مسئولان با اصحاب فرهنگ و هنر تالش برای بررسی و رفع مشکلات و هدایت آنها به خلق آثار فاخر ضرورت دارد.
وی اظهار کرد: تاریخ، ترانه های سوزناک، زندگانی عشایری و روستایی و پایمردی مردم تالش در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نمادهای عینی هنر است و هنرمندان باید با بهره برداری از این سرچشمه های زلال و برگزاری جشنواره های بزرگ، به هنر و فرهنگ شهرستان تعالی بیشتری ببخشند.
وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید به حوزه کتاب، نشر،فرهنگ و هنر نگاه باز و ارزشمندی دارد و باید با همفکری و نزدیکی بیشتر مسئولان با اصحاب فرهنگ و هنر، گام های بلندی در رفع موانع هنرمندان این شهرستان برداشته شود.
مهدوی ادامه داد: در معارف و فرهنگ قرآنی ما مسلمانان از شهادت به عنوان هنر خوب مردن یاد شده است و زندگی مسلمانان سرشار از هنر و فرهنگ است و از این نماد های ارزشمند نباید غفلت بورزیم.
در این نشست، چنگیز شکوری مشاور مطبوعاتی و فرهنگی فرمانداری تالش نیز رسیدگی به مشکلات بیمه هنرمندان و فراهم ساختن زمینه ای راحت و بی دغددغه برای خلاقیت های هنری آنها را خواستار شد.
وی گفت: هنرمندان تالش میراث داران فرهنگ و هنر متعالی این خطه هستند و اندیشه، قلم و آثار آنها با پیشینه مردم این دیار گره خورده است و باید بیش از این شاهد تکریم و کرامت آنها باشیم.
شهرستان تالش با بیش از 190 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان قرار دارد و بیش از 800 هنرمند در رشته ها و انجمن های هنری در این شهرستان فعالیت می کنند.
دریافت خبر: عیسی پاشاپور** انتشار :نصراله ابراهیمی
7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.