به گزارش خبرنگار ایرنا، بهرام نصراللهی زاده روز یکشنبه در نشست شورای اموزش و پرورش کردستان افزود: ما در استان به وجود چنین مکان آموزشی نیاز داریم و با وجود اینکه طراحی مناسبی نیز برای آن انجام نشده است اما اجازه نخواهیم داد به فضای اداری تبدیل شود.
وی اضافه کرد: علی رغم اینکه فضای فیزیکی هنرستان جدید هنرهای زیبای سنندج به فضای اداری بیشتر شبیه است اما همان هنرستان و فضای آموزشی باقی خواهد ماند.
وی اظهار کرد: برای احداث این هنرستان هزینه زیادی صرف شده اما طراحی آن به گونه ای انجام شده که فضای بلا استفاده زیادی دارد و هم اکنون نیز راه دسترسی، حدود زمین و مالکیت آن مورد بحث است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید آن را پیگیری کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان ادامه داد: با توجه به اینکه دانشگاه کردستان در سال جاری در رشته موسیقی دانشجو پذیرش کرده است لذا نیاز به این هنرستان و تربیت دانش آموزان علاقمند به رشته هنر برای تحصیل در مدارج بالاتر بیشتر احساس می شود.
مدیر کل سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان نیز در این جلسه گفت: هر سال اعتبار محدودی به این پروژه اختصاص پیدا کرده و همین امر نیز موجب شده که مراحل احداث و تکمیل ان به تعویق بیفتد.
شهرام سعیدی افزود: هم اکنون نیز مشکل اساسی در راستای تکمیل این پروژه تامین اعتبار است و در صورت رفع این مشکل پروژه در اینده نزدیک به بهره برداری می رسد.
مدیر آموزش وپرورش ناحیه یک سنندج هم گفت: در صورت تحویل این هنرستان در مهر96 تعدادی دانش آموز در رشته های نمایش، پویا نمایی، گرافیک، موسیقی ایرانی و صنایع دستی پذیرش می شود.
سیدفواد حسینی با بیان اینکه در تمامی استان های کشور رشته های هنری در هنرستان های زیبا با همکاری مشترک وزارت ارشاد و آموزش و پرورش آموزش داده می شود، ابراز امیدواری کرد با توجه به پتانسیل بالای استان در این زمینه، این مهم در استان بصورت مطلوب اجرا شود.
مراحل احداث هنرستان هنرهای زیبای سنندج از سال 83 در زمینی به مساحت هزار و 500 متر مربع آغاز شده است.
7348/ 3020
**خبرنگار: افسانه گلباغی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.