مرحله منطقه ای علمی پژوهشی جابر بن حیان با حضور مسئولین آموزش و پرورش سملس، در این شهرستان آغاز بکار کرد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، مرحله منطقه ای علمی پژوهشی جابر بن حیان با ارائه  215 پروژه علمی، 76ا تحقیق ، 32 مدل ، 49 جمع آوری توسط دانش آموزان مقاطع مختلف مناطق سلماس طی دو روز در محل سالن آموزشگاه ام البنین برگزار شد.

رسول موسی زاده، رییس اداره آموزش و پرورش سلماس، در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی گفت: هدف از برگزاری این جشنواره آشنایی دانش آموزان با تحقیق ،پژوهش ونحوه ارائه طرح وپرورش خلاقیت ها ، کنجکاوی دانش آموزان به شناخت پدیده ها، فکر کردن، شنیدن، گفتن، بیان مقصود، خواندن و نوشتن و حساب کردن در یک فضای واقعی و توسط خود دانش آموزان است.

موسی زاده اظهار کرد: آینده علمی و پژوهشی کشور وابسته به تربیت نیروهای پژوهشگر و خلاق در عرصه علم و دانش است و برگزاری این جشنواره به نوعی موجب تربیت دانش آموزان پژوهشگر از همان سالهای ابتدایی تحصیل می شود و زمینه رشد همه جانبه دانش آموزان را فراهم می کند.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان در این جشنواره در چهار موضوع  آزمایش، طراحی وساخت، نمایش وجمع آوری اطلاعات  به ارائه طرح پرداخته اند و نکته جالب این است که دانش آموزان شرکت کننده فقط به ارائه طرح های پژوهشی نمی پردازند بلکه خود باید از طرح و پروژه خودشان دفاع کنند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.