معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: پروژه های تربیت بدنی برنامه ششم توسعه بصورت پایلوت در 66 مدرسه منتخب ارومیه و سلماس اجرا می شود.

به گزارش  ایسنا منطقه آذربایجان غربی، ولی حسینی در گردهمایی مدیران مدارس پروژه برنامه ششم توسعه دفتر تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت استان در سالن اندیشه اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: پروژه های تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی برنامه ششم توسعه در  66 مدرسه منتخب ناحیه یک و دو ارومیه و شهرستان سلماس بصورت پایلوت اجرا می شود .

حسینی نشان کرد: نتایج حاصل از این پروژها تا پایان تیرماه 96 در اختیار وزارت متبوع قرار خواهد گرفت تا در تدوین برنامه عملیاتی برنامه ششم توسعه مورد بهره برداری قرار گیرد .

وی بررسی وضعیت موجود تجهیزات و فضای آموزشی مدار، نیاز سنجی آموزشی نیروی انسانی موثر در اجرای برنامه های تربیت بدنی و ورزش مدارس، بررسی وضعیت موجود اجرا و ارزشیابی درس تربیت بدن ، تدوین و به روزرسانی نورم آمادگی جسمانی دانش آموزان کشور ، بررسی وضعیت موجود فعالیت های بدنی دانش آموزان و شناسایی ناهنجاری های عضلانی – اسکلتی دانش آموزان از طریق اجرای طرح راست قامتی را پروژه های برنامه ششم توسعه در حوزه ورزش مدارس عنوان کرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نقشه راه وزارت آموزش و پرورش است؛ افزود: هدف غایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت دانش آموزان در همه ساحت های تعلیم و تربیت و دستیابی به مراتب حیات طیبه می باشد و تربیت زیستی و بدنی یکی از شش ساحت تربیتی مندرج در این سند است.

حسینی، تعریف تربیت بدنی در آموزش و پرورش را کمک به تربیت همه جانبه دانش آموزان از مسیر فعالیت های بدنی عنوان و اذعان کرد: اهداف کلی برنامه ششم توسعه در حوزه تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی، ارتقاء کیفیت تعلیم و تربیت و رشد و توسعه ورزش همگانی می باشد.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی حوزه تربیت بدنی بویژه در مدارس ابتدایی ادامه داد: امسال از 20هزار ساعت مورد نیاز مقطع ابتدائی، تنها 9هزار ساعت نیروی انسانی تربیت بدنی اخصاص یافت که رفع این کمبود باید در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گیرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.