نصرت اله پولادوند یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: نمی توان مردم را از برگزار کردن این آیین منع کرد اما می توان با کنترل رفتاهای خطرناک مانع بروز حادثه و یا آسیب در جامعه شد.
وی گفت: خانواده ها می توانند با کنترل کیف و وسایل فرزندان خود در صورت نگهداری از مواد محترقه و آتش زا مانع استفاده از این لوازم توسط فرزندان خود شوند.
مدیر آموزش سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز بیان کرد: برخی مواد منفجره در دمای بسیار پایین مثل دمای دست امکان انفجار را دارند.
پولادوند اظهار کرد: یکی از کارهای خطرناکی که جوانان و نوجوانان انجام می دهند نگهداری از موادی همچون بنزین و تینر در شیشه برای روشن کردن شعله است که این کار می تواند عامل بروز حادثه آتش سوزی و یا انفجار شود.
وی گفت: پاشیدن بنزین به روی آتش از جمله کارهای خطرناکی است که برخی جوانان و نوجوانان با انجام آن، خود و دیگران را دچار حادثه می کنند.
مدیر آموزش سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز روشن کردن آتش در پارکینگ را از دیگر کارهای خطرناک در این روز عنوان کرد و افزود: این کار باعث می شود که آتش به وسایل نقلیه در پارکینگ سرایت، و آتش سوزی گسترده ای را به همراه داشته باشد.
وی گفت: برای پریدن از روی آتش از لباس های تنگ و پلاستیکی استفاده نشود و از هل دادن دیگران به روی آتش خودداری شود.
پولادوند اضافه کرد: وسایلی مثل آب و یا کپسول های خاموش کننده آتش،برای خاموش کردن آتش در محل روشن کردن آتش مستقر شود.
وی بیان کرد: جوانان مواظب افراد آسیب پذیر همچون کودکان و افراد مسن باشند و با مواد منفجره و محترقه این افراد را نترسانند.
وی با اشاره به آموزش دانش آموزان به منظور کاهش بروز حادثه در آیین چهارشنبه آخرسال افزود: هر سال سازمان آتش نشانی به دانش آموزان آموزش هایی را به منظور مراقبت در برابر خطرات و جلوگیری از بروز حادثه در این آیین ارائه می دهد که امسال آموزش و پرورش درخواست های زیادی برای برگزاری کلاس آموزشی در خصوص آیین چهارشنبه آخر سال داشته است و آموزش ها در سطح مدارس در حال انجام است.
پولادوند بیان کرد: حوادثی که درآیین چهارشنبه آخر سال پارسال رخ داد نسبت به سال 1393 در حدود 15درصد کاهش داشته است.
7158 / 6037
خبرنگار: زینب فرحانی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.