به گزارش خبرنگار ایرنا محسن بیگلری شامگاه چهارشنبه در پنجمین جلسه شورای اداری شهرستان بانه که در سالن جلسات فرمانداری این شهر برگزار شد، افزود: معیشت بسیاری از خانواده در مناطق مرزی به معابر مرزی وابسته است بنابراین ساماندهی معابر از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی ساماندهی معابر بازارچه موقت مرزی را یکی از برنامه های مهم دولت بیان کرد و گفت: ساماندهی وضعیت کولبران و معابر مرزی یکی از مهمترین مسائلی است که باید با جدیت پیگیری شود که در این راستا از وزیر کشور سوال کردم و بر ساماندهی مرزها و معابر موقت مرزی تاکید کردم.
وی با اشاره به اینکه معابر موقت مرزی باید به جاده مناسب دسترسی داشته باشد اظهار کرد: ضروری است امکانات در اختیار کولبران قرار گیرد و مشکلاتی را که در گذشته با آن مواجه بودند رفع شود.
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه امنیتی که در کشور برقرار است در هیچ کشوری وجود ندارد، گفت: باید هوشیار باشیم چرا که دشمنان ما از برقراری این امنیت خوشحال نیستند.
وی ادامه داد: امنیت پایدار منطقه حاصل تلاش نیروهای نظامی و انتظامی است با وجود ناامنی که در کشورهای همسایه وجود دارد هم اکنون مرزهای کردستان از امنیت پایدار برخوردار است.
بیگلری خاطر نشان کرد: برقراری امنیت در مرزها از وظایف مهم نیروی انتظامی است اما در مواقعی اگر مامورینی از نیروی انتظامی قانون را رعایت نکردند باید برخورد شود و حقوق شهروندان حفظ شود.
به گفته او در مسیر جاده بانه و سقز اقدامات خوبی انجام شده و به زودی بخش دیگری از این جاده به مناقصه گذاشته می شود.
وی ادامه داد: برای ساخت آزادراه جاده بانه و سقز هفته پیش مناقصه برگزار شده و بعد از انتخاب پیمانکار در اسرع وقت کارگاه تجهیز می شود.
این نماینده انتخابات شوراهای شهر و روستا را سرنوشت ساز و بسیار تاثیر گذار دانست و افزود: همه ما وظیفه داریم از مردم برای حضور در پای صندوق های رای دعوت کنیم.
وی تاکید کرد: بنده از هیچ کس و جناحی حمایت نمی کنم بنده هم با رای مردم انتخاب شدم و حق تعیین تکلیف برای دیگران ندارم.
وی افزود: به انتخاب مردم احترام می گذارم و تنها وطیفه من این است که از مردم دعوت کنم در پای صندوق های رای حاضر شوند.
وی خدمات رسانی به مسافرین را یکی از ضروری ترین موارد در تعطیلات نوروزی دانست و گفت: در تعطیلات نوروزی باید همه دستگاه های خدمات رسان شهرستان در حال آماده باش باشند و اکیپ های منظم در محل های مشخص برای خدمات رسانی به موقع مستقر شوند.
شهرستان مرزی بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/6108
**خبرنگار: زینب طلائی /**انتشار دهنده: امید بهمنی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.