به گزارش ایرنا، علیرضا بصیری روز سه شنبه در جلسه هماهنگی و پشتیبانی ستاد انتخابات شهرستان شاهین شهر ومیمه افزود: امنیت انتخابات مرهون حضور مردم، تلاش دستگاه های انتظامی، امنیتی و نظامی و همه کسانی است که وارد عرصه انتخابات می شوند.
وی اظهار کرد: فضایی که مردم آزادانه انتخاب می کنند شرایطی است که همه باید بدنبال آن باشیم و تقویت کنیم و در این مسیر،‌ همه مردم برای تعیین سرنوشت خودشان به صحنه بیایند.
فرماندار شاهین شهر ومیمه گفت: بر اساس قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ارائه گواهی عدم سوء پیشینه توسط داوطلبان انتخابات به هنگام ثبت نام الزامی است.
رییس ستاد انتخابات شهرستان شاهین شهر ومیمه گفت: ثبت نام از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از 30 اسفند 95 تا 6 فروردین 96 انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این زمان مصادف با تعطیلات نوروزی است، افزود: داوطلبان شرکت در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا باید از فرصت باقی‌مانده تا زمان شروع ثبت نام، برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه خود اقدام کنند.
بصیری گفت: با تمهیدات انجام شده داوطلبان عضویت در پنجمین دوره ی شوراهای اسلامی شهر از هم اکنون می توانند جهت معرفی دریافت گواهی مذکور به فرمانداری شهرستان و داوطلبان عضویت در پنجمین دوره ی شوراهای اسلامی روستا به بخشداری های تابعه مراجعه کنند.
وی همچنین به شرایط داوطلبان اشاره کرد و گفت: تابعیت جمهوری اسلامی ایران، داشتن حداقل 25 سال تمام، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت مطلقه فقیه، دارا بودن کارت پایان خدمت نظام وظیفه برای مردان و ارائه گواهی عدم سوء پیشینه در هنگام ثبت نام از شرایط داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا است.
فرماندار شاهین شهر و میمه افزود: داشتن سواد خواندن و نوشتن برای شورای روستاهای تا 200 خانوار، دیپلم برای روسـتاهای بالای 200 خانوار و داشتن حداقل مدرک فوق دیپلم یا معادل آن برای شورای شهرهای تا 20 هزار نفر وشهرهای بالای 20هزارنفر جمعیت مدرک لیسانس از شرایط تحصیلی داوطلبان بیان شده است.
وی یادآور شد: در زمان ثبت نام که از 30 اسفند 95 تا 6 فروردین 96 انجام می‌شود به گونه ای برنامه ریزی شده تا در حداقل زمان ممکن نسبت به ثبت نام داوطلبان شهرها در فرمانداری وروستاها در بخشداری اقدام شود.
دردهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حسینعلی حاجی دلیگانی با کسب 56 هزار و 807 رای از 110 هزار و 491 رای ماخوذه به عنوان نماینده مردم دو شهرستان برخوار و شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.
شاهین شهر در 20 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
ت/6994 / 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.