به گزارش خبرنگار ایرنا این نشست در راستای نزدیکی و همگرایی بیشتر بین اداره کل منابع طبیعی و خانه معدن کردستان بود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان در این نشست اظهار کرد: ثروت و ایجاد اشتغال به میزان و نحوه بهره برداری از منابع طبیعی بستگی دارد.
پیمان باباپیری گفت: هدف ما این است که اشتغال و تولید در استان رونق یابد و در عین حال کمترین تخریب به منابع طبیعی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه تغییر در هر یک از عناصر طبیعت موجب دگرگونی همه منابع طبیعی خواهد شد افزود: به هم خوردگی سیر طبیعی محیط زیست، نگرانی اصلی مسئولان منابع طبیعی است.
وی ادامه داد: فعالیت های معدنی یک نوع بهره برداری از زمین است که معدن کاران به عنوان مستاجر این اراضی را برای مدت خاصی مورد بهره برداری قرار می دهند.
وی گفت: برخی اوقات دست اندازی هایی توسط معدن کاران به عرصه منابع طبیعی صورت می گیرد که نیاز است با آنان برخورد شود.
باباپیری با بیان اینکه باید نظارت بیشتری بر کار معدن کاران وجود داشته باشند افزود: برنامه ریزی کرده ایم هر 6 ماه یک بار کلاس توجیهی برای معدن کاران استان برگزار کنیم تا توجه بیشتری به حفظ محیط زیست داشته باشند.
تشکیل پرونده قضایی معدن کاران متخلف در کارگروه استانی تعامل بین 2 سازمان، نظارت بر کار معدن کاران از طریق سازمان نظام مهندسی و تبادل بخشنامه ها بین 2 ارگان، از جمله پیشنهادات مدیر کل منابع طبیعی کردستان بود.

** زمان بهره برداری از معادن، اثرات زیست محیطی آن را کنترل کنیم
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان نیز با بیان اینکه حوزه معدن، عملیاتی است گفت: هنر ما باید این باشد که زمان بهره برداری از معادن، اثرات زیست محیطی آن را کنترل کنیم.
محمد دره وزمی با اشاره به اینکه اختلاف نظرهایی بین منابع طبیعی و خانه معدن وجود دارد اضافه کرد: موازی بودن برخی قوانین و آیین نامه ها باعث این اختلافات شده است.
وی با بیان اینکه نباید به معدن کار به چشم غارتگر بنگریم اضافه کرد: چنین دیدگاهی مانع توسعه و رشد صنعت استان خواهد شد و نیاز است دید همه نسبت به این بخش تغییر کند.
دره وزمی گفت: تلاش کنیم با استفاده از منابع طبیعی و ملی، برای توسعه استان گام برداریم.
روسای اداره منابع طبیعی شهرستان های دهگلان و بیجار نیز در این نشست خواستار عمل معدن کاران به تعهدات زیست محیطی خود و همکاری بیشتر میان خانه معدن کردستان و منابع طبیعی شدند.
هم اکنون 375 پروانه بهره‌برداری در حوزه معادن در گونه‌های مختلف مصالح‌ ساختمانی، طلا، سنگ‌های تزیینی و سنگ لاشه در استان صادر شده که 220 پروانه آن مربوط به سنگ‌های لاشه و ساختمانی است.
7355/ 3020
**خبرنگار: وریا کرمی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.