مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری سنندج گفت: در آستانه فرا رسیدن سال نو و استقبال از مسافران نوروزی، میادین و پارک های شهر با بیش از 31 هزار جعبه گل آراسته می شود.
قانع حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از تعداد 30 هزار جعبه گل، 10 هزار جعبه در شهرداری منطقه یک، هفت هزار جعبه در شهرداری منطقه 2، هشت هزار جعبه در منطقه سه، سه هزار جعبه در ناحیه بهاران و سه هزار جعبه هم در پارک جنگلی آبیدر کاشته می شود.
وی ابراز امیدواری کرد: با انجام گلکاری پارک های شهر بتوانیم شادابی و طراوت لازم را در آستانه سال نو ایجاد کرده و زمینه رضایتمندی شهروندان و مسافران نوروزی را فراهم کنیم.
شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود 500 هزار نفر جمعیت توسط سه ناحیه شهرداری اداره می شود و در این شهر علاوه بر پارک آبیدر با مساحت بیش از 260 هکتار در مجموع 90 بوستان عمومی و بوستان محله در نقاط مختلف شهر به وسعت 2 میلیون متر مکعب وجود دارد.
از مجموع 90 پارک سنندج، 20 پارک در منطقه یک، 20 پارک در منطقه 2 و 50 پارک نیز در منطقه سه شهری قرار دارند.
سرانه فضای سبز در این شهر 6 مترمربع برای هر شهروند بوده و این مقدار نصف میانگین سرانه فضای سبز در کشور است.
**صنایع دستی و کشاورزی در روستاها باید احیا شود
فرماندار بانه گفت: صنایع دستی و کشاورزی مهمترین محور اصلی اقتصاد روستاها است که باید احیا شوند.
محمد فلاحی در همایش دهیاران شهرستان بانه که در سالن ولایت این برگزار شد، اشتغال را زیربنای توسعه دانست و افزود: باید برای توسعه و ایجاد اشتغال در روستاها صنایع دستی، کالاهای فرهنگی و کشاورزی احیا شود.
وی یکی از مهمترین بحث در روستاها را احیای صنایع دستی و تولیدات روستایی عنوان کرد و گفت: به زودی نمایشگاه دائمی صنایع دستی در بانه با 10 غرفه در بازارچه عرضه مستقیم کالا ایجاد می شود که در این زمینه نیاز به همکاری دهیاری ها و روستاییان است.
این مسئول افزود: در راستای احیای صنایع دستی روستایی و کمک به اشتغال روستاییان وام هایی با چهار درصد سود از صندوق توسعه کار آفرینی در اختیار آنها قرار می گیرد.
وی گفت: در این راستا یکی از شالبافان آرمرده برای احیای این هنر به صندوق توسعه کار آفرینی معرفی شده است.
فلاحی خاطر نشان کرد: در سال آینده معیار ما برای ارائه خدمات عمرانی در روستا ایجاد اشتغال پایدار با هدف احیای صنایع دستی و بومی است و ملاک ما برای ارائه خدمات جمعیت نخواهد بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تیم های اطفای حریق باید در روستاها برای مهار آتش سوزی های احتمالی منابع طبیعی فعال شوند تا بتوانند به موقع آتش سوزی ها را مهار کنند و ما هم وسایل و امکانات اطفای حریق در اختیار آنها قرار می دهیم.
وی تاکید کرد: بخشداری های موظف هستند که تیم های کنترل حوادث غیر طبیعی را فعال کنند و امکانات و تجهیزات در اختیار آنها قرار می گیرد.
فلاحی گفت: به زودی سد عباس آباد به بهره داری می رسد و بیش از 100 روستا از آب این سد بهره مند می شوند.
وی خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های دولت تدبیر و امید توجه به توسعه روستاها است.
وی اظهار کرد: روند اداره روستاها و سیاست های دولت نسبت به روستاها تغییر کرده است.
وی متمرکز شدن روستانشینان را به موضوع کولبری یک آسیب جدی دانست و افزود: باید متناسب به موقعیت روستاها اشتغال ایجاد شود و کشاورزی و دامداری را نسبت به پیشرفت های روز دنیا تغییر دهیم و کشاورزی را با روش های نوین انجام دهیم.
وی گفت: طرح پیوست زیست محیطی منطقه ویژه اقتصادی بانه بعد از سه سال با پیگیری نماینده شهرستان انجام شد.
فلاحی با بیان اینکه هدف ساماندهی دفترچه های معابر موقت'کولبری' را عدالت در توزیع دفترچه ها است خاطر نشان کرد: افرادی که شرایط لازم برای برخورداری از این دفترچه ها را ندارند باید از این چرخه حذف شوند و افراد دیگر را جایگزین کنیم.
شهرستان مرزی بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/7348/6108
**خبرنگاران: افسانه گلباغی و زینب طلائی /** انتشار دهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.