ماموستا عبدالرحمن خدایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نهادینه شدن این فرهنگ می تواند نقش بسیار مهمی در رونق بارازهای داخلی داشته باشد.
وی اضافه کرد: در سال های گذشته برخی افراد سوجود با بهانه های مختلف از جمله مارک دار بودن و اصل بودن تا حدود زیادی مصرف کالاهای خارجی را در جامعه ترویج داده بودند در حالی که بسیاری از تولیدات داخل کشور با نمونه های بی کیفیت خارجی قابل قیاس نیستند.
وی با اشاره به اینکه خرید کالاهای ایرانی می تواند رونق اقتصادی در جامعه را ایجاد کند اظهار کرد: اگر شهروندان از مصرف و خرید کالاهای تولید شده کارخانه های داخلی امتناع کنند، چرخ های اقتصاد مملکت از حرکت باز می ایستد.
ماموستا خدایی گفت: اگر مردم از صنایع داخلی حمایت نکنند، آنها مجبور می شوند کالاهای تولید شده داخلی را که با دست فرزندان این مرز و بوم و با بهره مندی از منابع داخلی تولید شده را با قیمت کمتری به کشورهای دیگر صادر کنند.
وی از تولیدکنندگان داخلی نیز خواست با توجه به عزم و ارداه مردم برای حمایت از خرید کالاهای ایرانی، بر کیفیت محصولات خود بیافزایند و در حد امکان قیمت ها را برای کمک به اقشار آسیب پذیر کاهش دهند.
امام جمعه سنندج گفت: در آستانه سال نو که شهروندان قصد خریدهای عید را دارند، به این وظیفه انسانی و ملی خود عمل کنند و به جای خرید کالاهای خارجی از کالاهای تولید شده داخل کشور انتخاب کنند.
وی اظهار کرد: لازم است در مبادی ورودی کالاهای خارجی به داخل کشور نیز محدودیت هایی ایجاد شود و مسئولان اجازه ندهند هر کالایی بدون کیفیتی وارد کشور شود.
هم اکنون حدود 56 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد 29 هزار واحد در مرکز استان مستقر بوده و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می شوند.
3020/ 6108
**خبرنگار: عبدالله رحمانی/** انتشاردهنده: امید بهمنی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.