قدرت الله بیگلری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه همه ساله با آغاز اسفندماه و انجام سنت خانه تکانی سال نو، میانگین مصرف آب در استان در حدود 50 درصد افزایش می یافت اما امسال با رعایت الگوی مصرف، این مساله از سوی مردم مدیریت شده است و امید است تا پایان سال این صرفه جویی تداوم داشته باشد.
وی، میانگین مصرف روزانه هر خانوار شهری استان در روزهای عادی را 433 لیتر در روز اعلام کرد و گفت: این در حالی است که این میزان در اسفندماه به 448 لیتر در روز افزایش یافته که قابل توجه نیست.
بیگلری با اشاره به اقدامات فرهنگی انجام گرفته در راستای نهادینه کردن اصلاح الگوی مصرف آب در استان، تصریح کرد: نصب اقلام تبلیغاتی صرفه جویی در مصرف آب با موضوع اهمیت در صرفه جویی در مصرف آب در خانه تکانی عید نوروز و برگزاری برنامه های فرهنگی از جمله این اقدامات بوده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری با تاکید بر این موضوع که کیفیت آب در شهرها هیچگونه مشکلی وجود ندارد، افزود: آزمایشگاه مرجع آب در این شرکت فعال است و کیفیت و سلامت آب را به صورت روزانه کنترل می کند و کنترل های کیفی و میکروبی آب نیز از مرکز بهداشت استان به طور روزانه ارزیابی می شود.
بیگلری از پوشش 100 درصدی آبرسانی به شهرهای استان خبر داد و گفت: دو هزار و 177 هزار مشترک آب در استان از خدمات آبرسانی شهری بهره مند هستند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 40 شهر در استان تحت پوشش خدمات آبرسانی و 9 شهر تحت پوشش خدمات فاضلاب است.
مردم در یک سنت دیرین در آستانه سال نو اقدام به تمیز کردن فرش ها و اسباب خانه می کنند و تا سال نو را با پاکیزگی آغاز کنند.
این سنت در سالهای گذشته باعث افزایش مصرف آب در نقاط مختلف کشور از جمله چهارمحال و بختیاری شده بود.
خبرنگار: خاطره حسین زاده** انتشار دهنده: محمود رئیسی
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.