محمد فلاحی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: روند صادرات در مرز سیرانبند بانه رو به افزایش است و واردات همچنان رو به کاهش است.
وی اظهار کرد: سیمان،شیشه، انواع پلاستیک، میوه و مواد خوراکی از جمله کالاهایی هستند که از مرز سیرانبند بانه صادر می شوند و اقلامی به صورت جزی از مرز وارد می شود.
فرماندار بانه افزود: بیش از 200 نفر نیرو در بخش های مختلف فعال هستند و تعدادی پیله ور 'بازرگان' در مرز سیرانبند کار واردات و صادرات را انجام می دهند.
وی اضافه کرد: ساماندهی مرز سیرانبند بانه با هدف تسریع در صادرات و واردات انجام می شود بسیاری از زیرساخت های این مرز انجام شده است و صادر کنندگان مرز سیرانبند به لحاظ تامین امکانات مشکلی ندارند.
فلاحی با بیان اینکه فاز دیگر ساماندهی مرز سیرانبند بانه در آینده نزدیک اجرایی می شود افزود: بخشی از محوطه جدید مرز سیرانبند بانه آسفالت شده و بخش دیگر محوطه باید دیوارکشی شود که نیاز به اعتبارات ویژه دارد که با جذب اعتبارات این بخش هم ساماندهی می شود.
وی با بیان اینکه مرز سیرانبند بانه از نظر یک مرز رسمی است افزود: بسیاری از زیرساخت های مرز سیرانبند برای رفت و آمد مسافر آماده شده اما مشکل اصلی در اجرایی نشده آن، طرف عراقی است که با توجه به مشکلات داخلی تاکنون این مرز را به رسمیت نمی شناسند.
فلاحی مرز سیرانبند بانه را فرصتی مناسب برای سرمایه گذاران دانست و گفت: تعداد پیله ور در این مرز فعالیت می کنند که با تلاش این افراد صادرات به اقلیم کردستان عراق رو به افزایش است.
مرز سیرانبند بانه دومین مرز استان کردستان است که قدمتی 80 ساله دارد و از سال 91 این مرز از طرف جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک مرز رسمی شناخته شده اما از طرف عراق با توجه به مشکلات داخلی سرنوشت این مرز مشترک در هاله ای از ابهام است که نیاز به پیگیری جدی مسئولان دارد.
شهرستان مرزی بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469 / 3020
**خبرنگار: زینب طلائی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتشار دهنده:
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.