به گزارش ایرنا،شرکت های تولیدی ایران چوب، فرش عرش، چاشت پسند،ویتانا و صانع طب واحدهای مورد بازدید قرار گرفته در این شهرک صنعتی بودند.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین در حاشیه این بازدیدها گفت:این شرکت دولتی با 2 هدف ایجاد و توسعه زیرساخت های مناسب برای صنایع و حمایت از آنها به فعالیت می پردازد.
حمدرضا خانپور اضافه کرد: در پانزده شهرک و ناحیه صنعی استان یک هزار و 249 طزح و واحد تولیدی مستقر هستند که از این میان 741 واحد دارای پروانه و 508 طرح صنعتی نیز در دست احداث قرار دارند.
به گفته وی بیست هزار نیروی کار در این شهرک ها که در واحدهای تولیدی آن 44 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است، مشغول فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید 113 هکتار زمین صنعتی با عقد 183 فقره قرارداد بین سرمایه گذاران و شرکت شهرک های صنعتی به متقاضیان ایجاد واحدهای تولیدی واگذار شده است، اظهار کرد:در سال جاری همچنین 227 میلیون دلار از سوی شرکت های خارجی مربوط به کشورهای آلمان، فرانسه و ترکیه در شهرک های صنعتی استان قزوین جذب شده است.
خانپور، وجود زیرساخت های لازم و مدیریت صحیح را از انگیره های مهم سرمایه گذاران برای حضور در قزوین دانست و گفت:در ماه های گذشته علاوه بر حضور مدیران صنعتی و تجاری کشورهای مختلف به منظور بررسی سرمایه گذاری خارجی شاهد حضور نخست وزیر سوئد نیز در شهرک های صنعی استان بودیم.
وی با بیان اینکه امروز رونق و افزایش سرمایه گذاری و تولید در شهرک های صنعتی استان به طور کامل محسوس است،افزود: اختصاص روزی به نام صنعت و تخصیص یک روز در هر هفته برای بازدید از صنایع و رفع مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی از نزدیک از سوی مدیریت عالی استان تنها بخشی از کارهای انجام شده در زمینه ایجاد رونق تولید بوده است.
وی با بیان اینکه امسال هشت هزار نفر در شهرک های صنعتی استان قزوین مشغول به فعالیت شده اند،اظهار کرد:یکی از برنامه های جدی دولت برای رفع مشکل بیکاری، نوسازی وبازسازی واحدهای تولیدی است که این مهم در دستور کار شرکت شهرک های صنعتی قزوین نیز قرار دارد.
خانپور اظهار کرد: با اجرای طرح رونق تولید از سوی دولت و با اعطای تسهیلات مورد نیاز، شاهد احیای واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل در شهرک های صنعتی استان هستیم.
وی در ادامه، رغبت نداشتن نیروی آماده به کار جامعه به اشتغال در حوزه تولید را یکی از دلایل بیکاری جوانان دانست و گفت:متاسفانه یکی از مشکلات جامعه ما برخلاف کشورهای توسعه یافته تن ندادن بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی به کار در خط تولید است و در این راه تریبون های نماز جمعه می توانند موثر واقع شوند و بر فرهنگ کار تاکید کنند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین نیز در ادامه با بیان اینکه خداوند می فرماید ما به زمین استعدادهای فراوان بخشیدیم تا همه از آن بهره مند باشند، افزود: اعتماد به خدا و رزاق دانستن وی مبنای همه موفقیت ها است و اینکه دیگران را از خود قوی تر بدانیم، غلط و نادرست است.
حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی اظهار کرد:در حوزه تولید پیش از آنکه محاسبه گر مسائل اقتصادی باشیم باید در ابتدا به برکت کار خود فکر کنیم و با سرمایه گذاری در حوزه های کارآمد در حل مسائل جامعه نظیر بیکاری اقدام کنیم.
شهرک صنعتی کاسپین با 175 واحد تولیدی بهره بردار در حاشیه باند شمالی آزاد راه قزوین-کرج، در شهرستان آبیک و 30 کیلومتری شرق شهر قزوین قرار دارد.
استان قزوین دارای 15 شهرک و ناحیه صنعتی فعال است.
8054/ 3013
خبرنگار:رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.