مدیر منابع طبیعی شهرستان سروآباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در هفته درختکاری بیش از هفت هزار اصل نهال در این شهرستان کاشته می شود، گفت: در اولین روز از هفته درختکاری 2 هزار اصل نهال در این شهرستان کاشته شد.
ارکان حیدری افزود: در گرامیداشت هفته منابع طبیعی از 15 تا 21 اسفند هفت هزار و 500 اصل نهال درخت در شهرستان سروآباد توزیع و کاشته خواهد شد.
وی ادامه داد: در اولین روز از هفته درختکاری با حضور مسئولین شهرستانی و جمعی از دانش آموزان 2 هزار اصل نهال در شهر سروآباد و در شهر اورامان کاشته شد.
مدیر منابع طبیعی شهرستان سروآباد اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون در سطح 400 هکتار از روستاهای یوژنان، ذکریان و پایگلان بخش مرکزی این شهرستان پروزه جنگل کاری، توسعه جنگل، غنی سازی و احیای جنگل های مخروبه انجام شده است.
او افزود: در این روستاها کاشتن نهال و اجرای جنگل کاری با گونه های جنگلی 2 منظوره ( جنگلی و ثمره دار) و اقتصادی با مشارکت و همکاری مردم انجام شد.
به گفته وی، بادام، بنه، فندق، زالزالک و گلابی وحشی مهمترین گونه های درختی کاشت شده در شهرستان سروآباد است.
معاون فرمانداری سروآباد و جمعی از مسئولین شهرستانی و دانش آموزان دبیرستان شهید کاظمی شهر سروآباد به صورت نمادین در محل پارک کودک این شهر تعدادی اصل نهال را کاشتند.
شهرستان سروآباد در فاصله 90 کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

**بیمارستان امام (ره) به دستگاه رادیوگرافی مجهز می شود
مدیر شبکه بهداشت و درمان سقز گفت: به زودی، بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان به دستگاه تمام دیجیتال و بسیار پیشرفته رادیوگرافی مجهز خواهد شد.
محمدسرکوت غوثی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه، این دستگاه پزشکی وارد گمرک ایران شده و مراحل انتقال آن به سقز در دستور کار است، افزود: پنج میلیارد ریال از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای خرید این دستگاه پزشکی، هزینه شده است.
وی با عنوان اینکه، دولت تدبیر و امید برای ارائه خدمات بیشتر به بیماران، اقدام های مناسب در شهرستان سقز انجام داده است، اظهار کرد: در یک سال گذشته، 23 میلیارد ریال اعتبار، برای تجهیز و نوسازی مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان هزینه شده است.
او یادآور شد: راه اندازی دستگاه پزشکی ام.آر. آی، راه اندازی و عملیات تریاژ ، انجام تعمیرات بخش داخلی و جراحی زنان، راه اندازی ایجاد ساختمان داروخانه و نگهبانی، بهسازی و ساماندهی ورودی بیمارستان، ساخت درمانگاه تخصصی و سالن انتظار شماره 2 بیماران، بهسازی و تعمیرات سی سی یو و بهسازی تعدادی از پاویون های (محل استراحت پرستاری در بیمارستان) و ساخت محوطه پانسیون (مهمانکده) پزشکان از مواردی بوده که در راستای بهسازی بیمارستان امام (ره) شهرستان انجام شده است.
به گفته غوثی 29 دستگاه پزشکی از جمله؛ تخت زایمان الکترونیکی، فیکوی چشم، دستگاه نمایشگر علایم حیاتی، ویلچر، یخچال بانک خون، پمپ سرم، اره گچ بری، انکوباکتور و ساکشن نیز برای تجهیز این بیمارستان، در راستای خدمت بیشتر به بیماران، خریداری شده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان سقز اعلام کرد: همچنین از سال گذشته تاکنون، ساختمان های درمانگاه های شهید افشاری، ایرانخواه، تموغه، خاتم الانبیاء، خورخوره، شهید رجایی، زیویه، دامغانی، سرا، سنته، شهید شکرریز، صاحب، قشلاق پل، قهرآباد سفلی، گلتپه، میرده و آزمایشگاه مرکزی بازسازی و نوسازی شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر 12 پزشک عمومی و متخصص های زنان و زایمان، نورولوژیست، چشم، قلب و عروق، رادیولوژی، کودکان، پوست، داخلی، بیماری های عفونی، روان پزشک، گوش و حلق، جراحی عمومی، روانپزشک، بیهوشی، ارتوپد، اورولوژی، پاتولوژی، فوق تخصص چشم، فوق تخصص جراحی زیبایی و داروساز در بیمارستان امام(ره) سقز مشغول فعالیت هستند.
وی اضافه کرد: از بهمن سال 94 تا بهمن امسال 382 هزار و 974 نفر به بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان سقز مراجعه کرده اند.
در شهرستان سقز سه بیمارستان شامل بیمارستان امام خمینی(ره)، بیمارستان تامین اجتماعی و بیمارستان جدید وجود دارد که بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان سقز در سال 1342 راه اندازی شده است.
در حال حاضر بیمارستان 52 تختی تامین اجتماعی مشغول خدمات رسانی و عملیات ساخت بیمارستان 235 تختی این شهرستان با پیشرفت 70 درصد در حال انجام است.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
7249/6108/7354
**خبرنگاران: ابراهیم محمدحسینی و فرزاد آداک /**انتشار دهنده: امید بهمنی
آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.