به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم چراغی روز پنجشنبه با حضور در اداره منابع طبیعی و آبخیز داری رضوانشهر، در جمع اعضای ستاد هفته منابع طبیعی و درختکاری افزود: درخت نماد حیات و زندگی و قدرت باری تعالی است.
معاون فرماندار رضوانشهر بیان کرد: سرسبزی و زیبایی طبیعت همان نیروی حیات است که خداوند در بذر و نهال درخت نهاده و آنرا به مخلوقی زیبا و شگفت انگیز مبدل می سازد لذا برای حفظ و استمرار حیات جنگل ها بعنوان سرمایه خدا دادی همگی باید تلاش کنیم تا این سرمایه ملی برای نسل های آینده حفظ شود.
چراغی افزود: خداوند سرنوشت بشر را طوری رقم زده که وابسته و نیازمند به طبیعت است تا بوسیله یک ارتباط منطقی و عقلایی بتواند متقابلاً از آفرینش این مخلوقات لذت برده و درآرامش و آسایش باشد.
وی با اشاره به اینکه در کشور پهناور ما بدلیل فراز و نشیب های فراوان و اقلیم متنوع 3 نوع از جنگلهای پنج گانه دنیا وجود دارد گفت: قدمت جنگل های شمال ایران به بیش از یک میلیون سال می رسد که بعنوان با ارزش ترین جنگلهای جهان از بیشترین تنوع گونه های و ژنتیکی برخوردار است.
چراغی با بیان اینکه سرانه جنگل در جهان هشت هکتار و در ایران 2 هکتار است،افزود : بنابراین ایران یکی از کشورهای فقیر در منابع جنگلی است و در حال حاضر سطح پوشش جنگلی در کشور 5/7 درصد کل مساحت است.
شهرستان رضوانشهر با حدود 80 هزار نفر جمعیت، 120 روستا و 810 کیلومتر مربع وسعت در 70 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است که دارای حدود 55 هزار هکتار جنگل و 12 هزار هکتار مرتع است .
استان گیلان دارای 565 هزار هکتار چنگل است که از این میزان حدود 148 هزار هکتار آن در شیب های تند و دور از دسترس بکر و دست نخورده و بقیه مخروبه و نیمه مخروبه است.
خبرنگار : مهر علی گواهی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7293/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.