حامد جولایی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در سطح قهرمانی مشکلی نداریم افزود: مشکل اصلی ما حضور در لیگ های کشوری است که به دلیل کمبود اسپانسر و صنعتی نبودن کردستان، موفقیت آمیز نیست.
وی با بیان اینکه با وجود کمبود منابع مالی و امکانات، نزدیک به 40 تیم در لیگ های کشوری حضور دارند اضافه کرد: کردستان سرشار از استعدادهای ورزشی است و حضور ورزشکاران در مسابقات آسیایی و جهانی و کسب مقام های برتر تیمی و انفرادی، گویای این مهم است.
جولایی اظهار کرد: یکی دیگر از مشکلات ورزش در استان، ناتوانی برای میزبانی مسابقات بین المللی است که آن هم به ضعف زیرساخت ها بر می گردد.
وی ادامه داد: امیدواریم با به بهره برداری رسیدن سالن 6 هزار نفری 22 گولان سنندج، بتوانیم میزبان مسابقات آسیایی و جهانی باشیم.
مدیر کل ورزش و جوانان استان کردستان گفت: در سال های اخیر با وجود مشکلات تورم و آثار تحریم ها، دولت کمک خوبی به ورزش استان کرده و نیم نگاه خاصی به این حوزه داشته است.
جولایی با اشاره به اینکه اعتبارات ورزش کردستان در آغاز به کار دولت یازدهم، 170 میلیارد ریال بود افزود: این رقم در سال 95 به 455 میلیارد ریال افزایش یافت.
وی عملکرد دولت را از نظر بودجه تصویبی در حوزه ورزش کردستان خوب ارزیابی و اضافه کرد: در سال 92، بیش از 140 پروژه ورزشی از صفر تا 50 درصد پیشرفت در استان داشتیم که طی فعالیت دولت یازدهم، نزدیک به 90 پروژه آن افتتاح شده است.
جولایی به تصویب طرح بخشودگی مالیاتی وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: بر اساس این طرح، کارخانه ها و واحدهای تولیدی در صورت سرمایه گذاری در بخش های ورزشی، از پرداخت مالیات معاف خواهند بود.
وی ابراز امیدواری کرد با وجود این طرح، شاهد سرمایه گذاری صنایع و واحدهای تولیدی در حوزه ورزش کردستان و به دنبال آن، توسعه ورزش در این استان باشیم.
نزدیک به 60 هزار ورزشکار کردستانی سازماندهی و از بیمه ورزشی بهره مند هستند.
7355/1904
**خبرنگار: وریا کرمی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.