به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد دره وزمی شامگاه شنبه در آئین بهره برداری از کارخانه آرد سازی سهند سقز افزود: در حال حاضر به دلیل فرسوده بودن امکانات، فقط از 40 درصد کارخانه های آرد سازی استان برای آرد سازی استفاده می شود و 60 درصد ظرفیت این کارخانه ها خالی است.
وی اضافه کرد: کارخانه آرد سازی سهند سقز با بهره گیری از مدرن ترین و پیشرفته ترین فناوری روز در ماشین آلات خود، هم کیفیت آرد تولیدی را افزایش داده و هم در آینده نزدیک می تواند آرد به کشورهای همسایه از جمله عراق صادر کند.
او یادآورشد: عملیات ساخت این کارخانه شهریور سال 92 توسط خانواده مویدی، سرمایه گذار بخش خصوصی و بدون استفاده از تسهیلات دولتی آغاز شد.
دره وزمی با بیان اینکه این سرمایه گذاران برای استان یک نعمت و سرمایه ارزشمند هستند، رمز موفقیت آنان را استفاده از سرمایه شخصی، عنوان کرد.
استان کردستان دارای هشت کارخانه آرد سازی است که در شهرهای سنندج، سقز، کامیاران، بانه، سروآباد، دیواندره و قروه فعالیت می کنند.
این کارخانه با سرمایه گذاری 120 میلیارد و 600 میلیون ریالی بخش خصوصی و با حضور استاندار کردستان، شامگاه شنبه در روستای 'قیسلون' سقز به بهره برداری رسید.
این کارخانه سالانه هشت هزار تُن آرد بیسکویت، کیک و کلوچه، هفت هزار تُن آرد ستاره( دو صفر) و 35 هزار تُن آرد سبوس گرفته شده از هفت تا 25 درصد تولید می کند.
این کارخانه در مساحت 13 هزار و 450 مترمربع ساخته شده و برای 25 نفر به صورت مستقیم و 300 نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.
استاندار کردستان در این بازدید همچنین با مردم روستای 'سوته' در بخش سرشیو دیدار و از روند اجرای طرح استخر واگذار شده به بخش خصوصی و پل ماشین رو 'که وه سوار 'سقز بازدید کرد.
هتل چهارستاره کُرد از جلمه طرح های افتتاح شده در این سفر بود.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
7249
**خبرنگار: ابراهیم محمدحسینی/**انتشار دهنده: مسعود احمدی

** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.