محمد بشیری زاده روز سه‌شنبه در کارگروه رفع موانع تولید با موضوع بررسی مشکلات کشتاره مرغ شهرستان، افزود: عملیات اجرایی کشتارگاه با صرف 19میلیارد ریال هزینه در سال 85 آغاز شد، کشتارگاه با هدف ایجاد اشتغال و حمایت از پرورش دهندگان مرغ منطقه ایجاد شد.
وی ادامه داد: این واحد قرار بود در سال 86 به بهره‌ برداری رسید که به دلیل مشکلات اقتصادی و تورم در سال 92 به بهره‌برداری رسید، این واحد در همین سال پس از چند ماه فعالیت تعطیل شد.
وی بیان کرد: سرمایه گذار طرح به دلیل مشکل اقتصادی، 50 درصد کشتارگاه را به صورت مشارکتی به سرمایه گذاری دیگری واگذار کرد که به دلیل اختلاف بین 2 سرمایه گذار، سر رسید اقساط و کمبود نقدینگی این واحد تعطیل شده است.
وی اضافه کرد: به دلیل سر رسید اقساط بخشی از تجهیزات این واحد توسط بانک صادرات تملک شد.
وی با بیان اینکه این واحد در کارگروه رفع موانع تولید برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده است، گفت: سرمایه گذار توان بازپرداخت تسهیلات با نرخ 18درصد را ندارد.
وی عنوان کرد: با توجه به مرزی بودن و محرومیت شهرستان نیاز است به سرمایه گذار این طرح، تسهیلاتی با نرخ زیر پنج درصد پرداخت شود.
وی یادآور شد: سرمایه گذار این واحد برای دریافت تسهیلات با نرخ چهار درصد به دفتر توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری معرفی خواهد شد.
وی ادامه داد: با راه اندازی این کشتارگاه برای 48 نفر در شهرستان شغل ایجاد خواهد شد.
وی با تاکید بر راه اندازی شرکت تعاونی مرغداران شهرستان، افزود: شهرستان درمیان با 295 واحد مرغداری فعال دومین تولید کننده گوشت مرغ در استان است، برای حمایت از پرورش دهندگان مرغ راه اندازی شرکت تعاونی مرغدران ضروری است.
هم اکنون 295 واحد مرغداری در شهرستان وجود دارد، که از این تعداد 167واحد دارای پروانه و مابقی بدون پروانه هستند.
شهرستان درمیان 57 هزار نفر جمعیت دارد و 70 کیلومتر مرز با افغانستان دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.