محمدکریم محمدیاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال استان ایلام در 11 بخش صنایع دستی روستایی در دومین نمایشگاه دستاوردهای روستایی کشور حضور پیدا کرده است.
وی افزود: صنایع دستی نظیر حصیربافی، گلیم بافی، فرش و گلیم نقش برجسته، آینه دوزی، مصنوعات چرمی، انواع تولیدات کشاورزی و دامی و ...از جمله دستاوردها و توانمندی های بخش روستایی و عشایری استان برای حضور در این نمایشگاه است.
وی یادآور شد: این نمایشگاه علاوه بر تبادل فرهنگ ها و معرفی دستاوردها و توانمندی های روستایی نقش مهمی در حفظ و احیا صنایع دستی روستاهای کشور دارد.
یارمحمدی گفت: نهاد ریاست جمهوری این 2 سال است که اقدام به برپایی نمایشگاه دستاوردهای روستایی با هدف معرفی ظرفیت ها پتانسیل های محلی می کند که این اقدام نقش بسیار مهمی در توسعه، حفظ و احیای صنایع دستی روستایی و عشایری دارد.
وی ابراز امیدواری کرد که با حضور مناسب و ارائه توانمندی های استان ایلام در این نمایشگاه بتوان به خوبی ماحصل تلاش و زحمات کشاورزان و عشایر استان را به کشور معرفی کرد.
وی تاکید کرد: نباید فراموش کنیم که بخش زیادی از اقتصاد کشور هنوز وابسته به تولیدات کشاورزی و دامی روستائیان و عشایر است و این قشر با تولید انواع محصولات لبنی، گوشت و فرآورده های دامی، پشم و صنایع دستی و ... نقش مولد و محوری در اقتصاد کشور ایفا می کنند.
وی ابراز امیدواری کرد که با حمایت و توجه به بخش کشاورزی و عشایری و حمایت از تولیدات و دستاوردهای آنها این بخش همچنان به فعالیت های خود تداوم بخشد و در جهت رونق و شکوفایی اقتصادی کشور گام بردارد.
به گزارش ایرنا، دومین نمایشگاه دستاوردهای روستایی با حضور استان های مختلف کشور از فردا به مدت یک هفته در تهران برپا خواهد شد.
خبرنگار: ناهید ابراهیمی ** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
/6034/7177

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.