به گزارش خبرنگار ایرنا رمضان یوسفی روز سه شنبه در شورای سوادآموزی کردستان افزود: تا امروز ناحیه 2 سنندج و زیویه بیشترین موفقیت را در سوادآموزی داشته اند و سروآباد، دیواندره و سریش آباد در رده های آخر سوادآموزی قرار دارند.
وی ادامه داد: بر اساس تعداد بی سوادان هر شهرستان، در زمینه سهمیه ابلاغی به هر شهرستان برای آموزش به توافق می رسیم.
یوسفی به آموزش های رایانه ای به سوادآموزان اشاره کرد و گفت: در سال 94 حدود 100 نفر را تحت آموزش های رایانه ای (ICDL) قرار دادیم که این میزان در سال جاری به 200 نفر افزایش یافت.
وی با بیان اینکه تمامی کسانی که تحت آموزش قرار گرفتند موفق به کسب گواهینامه شدند، افزود: جمعا به هر نفر 60 ساعت آموزش های رایانه ای داده می شود.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش کردستان اظهار کرد: لیست اولیای بی سواد دانش آموزان به تفکیک برای مدارس ارسال شده است و مدیران مدارس ملزم شده اند آنها را برای سوادآموزی معرفی کنند.
وی ادامه داد: 6 هزار و 729 نفر شناسایی شدند که امسال 2 هزار و 46 نفر از اولیاء جذب شدند.
یوسفی برگزاری مسابقات کتابخوانی، توزیع نشریه و پرسش مهر ریاست جمهوری را از جمله راه های تحکیم سوادآموزی و ترغیب سوادآموزان برای مطالعه غیردرسی بیان کرد.
وی گفت: امسال هزار و 616 نفر به عنوان آموزش دهنده به کار گرفته شده و میانگین درآمدی نیز برای آنها در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: در سال 93 حدود هزار و 620 نفر، در سال گذشته هزار و 750 نفر و در سال جاری نیز هزار و 616 نفر به عنوان آموزش دهنده فعالیت کردند.
یوسفی تاخیر در پرداخت حق الزحمه آموزش دهندگان و همکاری تعدادی از معلمین را دلیل کاهش تعداد آموزش دهنده ها در سال جاری بیان کرد.
در سرشماری سال 90 کردستان با رتبه سوم کشوری دارای 111 هزار و 917 نفر بی سواد بود که از آن سال تاکنون حدود 50 هزار نفر در دوره های مختلف شرکت کرده اند.
6108/ 3020
**خبرنگار: امید بهمنی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.