به گزارش خبرنگار ایرنا رشید قربانی روز سه شنبه در شورای سواد آموزی استان کردستان، افزود: فعالیت های مناسبی با کمک دیگر ادارات در حوزه سواد آموزی انجام شده که قابل تقدیر است اما امکان کارهای بیشتر وجود دارد.
وی اظهار کرد: از سال 92 مقرر شده است که هر سال 18 هزار نفرا تحت پوشش سوادآموزی قرار دهیم.
قربانی ادامه داد: با توجه به اینکه تعداد بی سوادان جامعه کاهش یافته است این کار را در این حوزه دشوارتر کرده است.
وی با اشاره به تغییرات رخ داده در جوامع و نگاه به باسوادی، گفت: امروز آموزش های رایانه ای نیز مورد اهمیت قرار گرفته است و به همین دلیل به سواد آموزان کار با رایانه نیز آموزش داده می شود.
مدیرکل جهاد کشاورزی نیز در این نشست با اشاره به اینکه جمعیت زیادی از بی سوادان در میان کشاورزان و اهالی روستاها قرار دارند، گفت: با سواد شدن جمعیت روستایی و کشاورزان موجب بالاتر رفتن تولید، عملکرد، راندمان و کیفیت در بخش کشاورزی می شود.
کریم ذوالفقاری افزود: در سال جاری، جهاد کشاورزی کردستان در باسواد شدن 500 نفر تاثیرگذار بوده است اما نتوانسته ایم آنطور که باید اثرگذار باشیم.
وی با اشاره به تعامل خوبی که با معاونت سواد آموزی اداره آموزش و پرورش وجود دارد، اظهار کرد: 45 صندوق خُرد زنان روستایی وجود دارد که هر کدام از آنها دست کم 30 عضو دارند و می توان از این ظرفیت برای سوادآموزی استفاده کرد.
ذوالفقاری ادامه داد: با توجه به توانایی های هر اداره، معاونت سواد آموزی اداره آموزش و پرورش تکالیفی برای ادارات تعیین کند.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت کردستان نیز در این شورا گفت: 6 هزار واحد صنعتی، 800 واحد تولیدی و370 واحد معدنی، جامعه گسترده ای را در بر می گیرد.
محمد دره وزمی افزود: ابلاغ شده است کسانی که باسواد شوند برای تمدید پروانه ، هزینه ای از آنها دریافت نشود.
وی با اشاره به اینکه در زمینه آمار مشکلاتی داریم، گفت: نمی دانیم که چه کسانی باسواد و چه کسانی بی سواد هستند.
وی گفت: از آموزش و پرورش خواسته ایم که اگر آماری دارند به این سازمان ارائه دهند.
6108/1904
**خبرنگار: امید بهمنی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.