مسعود روحانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از سوی ارگان های زی ربط در راستای تامین امنیت و برگزاری هرچه بهتر و در چهار چوب قانون این جشن ها، تصمیم به اخذ مجوز از سوی دهیاری های روستاهای برگزارکننده باید اخذ شود.
وی اضافه کرد: اهالی این روستاها قبل از شروع سال نو و برپایی جشن مجوزهای لازم برای برگزاری این آیین ها را تهیه کنند.
وی با تقدیر از تلاش های شبانه روزی دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها شهرستان در جهت کاستن از مشکلات و تقویت امکانات رفاهی روستاها اضافه کرد: دهیاران به عنوان پل ارتباطی میان مردم و دولت می توانند با انتقال مسائل ومشکلات حوزه کاری خود به مسئولان در توسعه مناطق روستایی موثر باشند.
به گفته او رعایت منافع عمومی و اجرای قانون، ارائه گزارش های لازم در خصوص مسائل و مشکلات، همکاری با ادارات مختلف، جلوگیری از تخریب اراضی ملی و منابع طبیعی از جمله وظایف دهیاران در روستاها است.
فرماندار کامیاران در ادامه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در اردیبهشت 96 اشاره و اضافه کرد: دهیاران باید با رعایت اصل بی طرفی و حرکت در چها‌رچوب قانون نسبت به دعوت از افراد دلسوز، متعهد و تحصیل‌ کرده در روستا‌ها به عنوان کاندید شورا‌ها و تشویق مردم جهت حضور در پای صندوق های رای حرکت کنند.
شهرستان کامیاران با 110 هزار نفر جمعیت داری 2بخش مرکزی و موچش و پنج دهستان است که در بخش مرکزی 75 روستا با 53 دهیاری و در بخش موچش 68 روستا با 51 دهیاری وجود دارد.
هر ساله آیین جشن نوروز در روستاهای کامیاران با مشارک مردم و به صورت دسته جمعی برگزار می شود.
7349
**خبرنگار: ژاله گرگانی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.