به گزارش ایرنا از روابط عمومی انتقال خون کردستان، مطابق با برنامه ریزی و هماهنگی های صورت گرفته توسط معاونت تضمین کیفیت و کنترل کیفی سازمان انتقال خون کشور با موسسه گواهی دهنده و به منظور ممیزی بخش های فنی تولید کننده محصولات خونی مختلف اداره کل انتقال خون کردستان برای تمدید گواهینامه استاندارد ISO9001:2008 ممیز MIC ، این شرکت انگلیسی با حضور در سنندج و سقز، مراکز انتقال خون این شهرستان ها را ممیزی کرد.
مدیرکل انتقال خون استان کردستان با بیان اینکه تلاش شبانه روزی برای ارتقا بخش های فنی این اداره کل همچنان در دستور کار قرار دارد گفت: کیفیت محصولات تولیدی در انتقال خون کردستان توسط شرکت MIC انگلستان که یکی از بزرگترین سازمان های صادر کننده گواهینامه و ارائه دهنده خدمات آموزشی در زمینه استاندارد های جهانی است تایید شده است.
محمد سعید کریمیان افزود: پیشتر نیز شرکت CSL Plasma آلمان که معتبرترین شرکت تولید داروی مشتق از پلاسمای اروپا است فرآیند های انتقال خون کردستان را تایید کرد.
وی در خصوص بخش های مورد ارزیابی در این ممیزی خارجی گفت: تمامی بخش های فنی شامل آزمایشگاه ها، اهداکنندگان، آموزش، تضمین کیفیت، کنترل کیفی، سردخانه های نگهداری محصولات، انبار های نگهداری مواد و تجهیزات و آرشیو مستندات مورد ارزیابی و تایید قرار گرفت.
کریمیان با بیان اینکه کار در انتقال خون تفاوت بسیار زیادی با سایر ارگان ها و نهادهای خدمت رسان دارد اضافه کرد: انتقال خون دستگاهی اجرایی است که نقش حمایتی از بخش درمان وزارت بهداشت را عهده دار است و در مدیریت بحران ها و مباحث پدافند غیرعامل نیز دارای جایگاه ویژه است.
وی ادامه داد: با استقرار سیستم های تضمین کیفیت در این سازمان، هیچ فعالیتی بدون وجود دستورالعمل استاندارد، مکتوب و تایید شده انجام نخواهد شد.
از ابتدای سال جاری تا پایان آذر، 21 هزار و 187 اهداکننده به انتقال خون کردستان مراجعه کرده اند که از این تعداد، 18 هزار و 179 نفر موفق به اهدا خون شده اند.
7355/ 3020
**خبرنگار: وریا کرمی/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.