به گزارش خبرنگار ایرنا، روز شنبه در آئین بهره برداری از این طرح گردشگری، استاندار کردستان با اشاره به اینکه استان برای سلیقه های مختلف گردشگران دارای جاذبه های مختلف است، اظهار کرد: سهم کردستان از گردش مالی گردشگری باید بیشتر شود.
عبدالمحمد زاهدی با بیان اینکه از لحاظ گردش مالی، صنعت گردشگری در دنیا الان حرف اول را می زند افزود: گردش مالی این صنعت در ایران بسیار کم است.
وی اضافه کرد: توان مالی گردشگران داخلی و خارجی برای سفر به استان کردستان و اقامت در امکان اقامتی از جمله هتل ها و مهمانپذیرها متفاوت است و باید بر اساس این مسئله، اقامت گاه های ارزان قیمت ساخته شود.
در این آئین که تعدادی از هتل داران استان کردستان هم حضور داشتند، استاندار از هتلداران خواست تا در زمینه معرفی غذاهای سنتی و آداب و رسوم کردستان در هتل ها بیشتر تلاش کنند.
زاهدی از سرمایه گذاران خواست تا در زمینه ساخت پردیس سینمایی در شهرستان سقز سرمایه گذاری کنند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان هم گفت: این هتل که در مساحت یک هزار و 100 متر مربع در میدان مادر این شهر در چهار طبقه ساخته شده است، شامل 100 تخت است.
محسن علوی ادامه داد: در حال حضر سقز دارای پنج هتل و چهار مهمانپذیر با ظرفیت 450 تخت است.
عبدالحمید حمیدی، رئیس جامعه هتلداران استان کردستان هم کیفیت این هتل را مناسب و مطابق با استانداردهای جهانی توصیف کرد و از مدیر هتل خواست تا در خصوص تکریم مشتریان، آموزش نیروها برای برخورد مناسب با مسافران و پخت غذاهای سنتی در هتل تلاش کنند.
محسن بیگلری نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم خواستار ایجاد مجتمع های بین راهی و پرداخت تهسیلات ارزان به صاحبان و سرمایه گذاران هتل ها شد.
امروز استاندار کردستان همچنین با مردم روستای سوته در بخش سرشیو دیدار و از روند اجرای طرح استخر واگذار شده به بخش خصوصی و پل ماشین رو 'که وه سوار 'سقز بازدید کرد.
کارخانه آرد سازی سهند از جلمه طرح های افتتاح شده در این سفر بودند. سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
7249/6108
**خبرنگار: ابراهیم محمد حسینی/** انتشار دهنده: امید بهمنی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.