به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت السلام حسن منتظری روز شنبه در جلسه انتخابات شورای روحانیت و افتای شهرستان بانه که در مرکز بزرگ اسلامی این شهرستان برگزار شد، افزود: با توجه به پیشرفت علم تکنولوژی و دسترسی آسان به اطلاعات مختلف وظایف روحانیون بسیار سنگین تر از گذشته شده و باید در ترویج و تبلیغ دین مبین اسلام تلاش بکنند.
وی اضافه کرد: در جهان و مسائل مختلفی که در حوزه های فرهنکی کشور ما وجود دارد وظیفه ای برای روحانیت و علمای دینی مشخص می کند وظیفه روحانیت با توجه به وضعیتی که در جهان اسلام مشاهده می شود، سنگین است.
حجت الاسلام منتظری به مشکلات سیاسی جهان اسلام اشاره کرد و افزود: هجمه های در بخش درونی و بیرونی جامعه اسلامی وجود دارد در درون جامعه اسلامی افراط گرانی که به عنوان مذهب اسلام واقعی با افراطی گری و کشتار را به گونه ای در جهان جلوه می دهد که نامی از اسلام در جهان نماند.
وی گفت: در بخش بیرون جامعه اسلامی توطئه ای که ابر قدرت ها در قالب مسیحیت و زرتشتی و دیگر ادیان الهی بر اسلام وارد می کند و ماهیت اصل اسلام، توحید، یکتاپرستی و شخصیت پیامبر عظیم شان اسلام را زیر سئول می برند.
وی اظهار کرد: نیازهای نسل امروز در جوامع اسلامی به توجه به دسترسی جوانان به فضاهای مجازی مانند گذشته نیست و این فضاهای مجازی در کمترین زمان به اطلاعات مختلفی می رساند که ایمان و اصل عقیده او را زیر سئول می برد و ما باید پاسخگو باشیم.
مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با اشاره به شیوه های تبلیغی اسلام گفت: قرآن مطالب دینی را با احساسات و عواطف مردم پیوند می دهد و وجدان مردم را به داوری می کشاند.
وی هدایت، ارشاد و رفع گرفتاری های مسلمانان از وظایف مهم روحانیون عنوان کرد، افزود: با توجه به شرایط اجتماعی جامعه باید روحانیون آگاه باشند و خود را با شرایط جدید جامعه وفق بدهند و به روز باشند و مردم را در مسیر روشد و تعالی هدایت کنند.
این مسئول اضافه کرد: شورای روحانیت و افتای شهرستان باید برای پیشبرد اهداف دین اسلام با رویکرد جدید تقویت کنیم.
وی وظایف این شورا را حل مشکلات و مسایل فقهی و عقیدتی، ترویج و تبلیغ دین اسلام و مسایل مهم اعتقادی و اجتماعی است که باید این میراث گرانبها را به نسل های آینده منتقل کنیم.
رئیس مرکز بزرگ اسلامی بانه نیز با اشاره به اهمیت و ضرورت شورای افتا و شورای روحانیت گفت: وجود این شوراها برای تقویت و انسجام روحانیون، همچنین ترویج دین اسلام و حل مشکلات و مسایل اجتماعی و عقیدتی ضروری است.
ماموستا فاتح کهنه پوشی افزود: وجود این شوراها برای جامعه و همچنین مجموعه روحانیون یک ضرورت است که باید برای تقویت و انسجام آن تلاش کنیم.
در این شوراها مسایل مختلف فقهی، اعتقادی و مسایل مربوط به مذهب در قالب جلسات مطرح می شود و در صورتی که نیاز باشد در شورای افتای استان مطرح می شود
در پایان جلسه ماموستایان احمد عبد خدا، عبدالعزیز احمدی، رحیم عباسی، عبدالله عبدالهی و عبدالرحمان صالح‌زاده به اهدای احکام به عنوان شورای افتا و شورای روحانیت شهرستان بانه انتخاب شدند و همچنین ماموستایان احمد عبد خدا و عبدالعزیز احمدی از اعضای سابق شورای روحانیت برای بار دوم در سمت خود ابقا شدند.
شهرستان مرزی بانه در 242 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
7469/ 3020
**خبرنگار: زینب طلایی**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.