به گزارش خبرنگار ایرنا جمشید انصاری روز پنجشنبه در جریان سفر به مریوان و در مسجد روستای 'کولان' افزود: استان کردستان از هم اکنون فعالیت های طراحی، مطالعاتی، جانمایی و مکان یابی را آغاز کندتا پس از تصویب در مجلس مشکلی در شروع فعالیت ها وجود نداشته باشد.
وی اظهار کرد: ایجاد منطقه آزاد در بانه و مریوان این مناطق را لحاظ اقتصادی و اشتغالزایی دگرگون و متحول می کند.
او با اشاره به دلایل سفر خود به کردستان گفت: پیشرفت برنامه های اقتصاد مقاومتی در کردستان را 2 ماه یک بار به صورت حضوری مورد بررسی قرار می دهیم.
وی ادامه داد: چنانچه نیاز به پیگیری هایی در سطح ملی داشته باشد آن را در هیات دولت پیگیری می کنیم.
وی افزود: هدف اصلی بررسی در مورد مسائل تامین آب استان کردستان در بخش آب شرب، کشاورزی و مورد نیاز صنعت بود که تصمیمات خوبی در شورای اقتصاد مقاومتی استان صورت گرفت.
انصاری در بخش دیگری از سخنان خود در جمع مردم روستای 'کولان' مریوان اظهار کرد: در طول سال های پس از انقلاب تلاش های زیادی صورت گرفته تا زیرساخت های لازم برای فعالیت اقتصادی مردم مرزنشین ایجاد شود و نیازهای فرهنگی و اجتماعی مردم برآورده شود.
وی ادامه داد: در دوران فعالیت دولت تدبیر و امید و با نگاه خاصی که رئیس جمهوری به مناطق مرزی و کُرد نشین دارد این اقدامات شتاب بیشتری گرفت.
وی تاکید کرد: باوجود اینکه دسترسی به منابع مادی به دلیل مشکلاتی همچون تحریم کاهش یافته بود تلاش شد این مناطق در اولویت قرار داشته باشد.
معاون رئیس جمهور در این دیدار از نزدیک با مسائل و مشکلات روستاهای مرزنشین آشنا شد.
همچنین کارت های بانکی برای دریافت نخستین سود حاصل از صادرات گازوئیل به عراق در میان دهیاران سه روستای حاضر در این دیدار توزیع شد.
در این طرح که 2 ماه از آغاز آن می گذرد هفت شرکت تعاونی و 14 کارگزار گازوئیل(نفت گاز) را به عراق صادر می کنند سود حاصل از آن در میان اعضای تعاونی و ساکنین 20 کیلومتری مرز توزیع می شود.
شهرستان مرزی مریوان در فاصله 135 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.
6108/ 3020
**خبرنگار: امید بهمنی/**انتشاردهند: عبدالله رحمانی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.