به گزارش ایرنا، این نمایشگاه که عصر امروز یکشنبه با حضور جمعی از مسئولان استان کردستان در گالری سوره سینما بهمن سنندج گشایش یافته و در آن 35 قطعه عکس از 10 عکاس خبری به نمایش گذاشته شده است.
این نمایشگاه حاصل تلاش های سه ساله این عکاسان در بخش های مختلف رویدادهای خبری سیاسی و اجتماعی، فرهنگی و هنری، آیین های سنتی و مذهبی، محیط زیست و طبیعت، برداشت محصولات کشاورزی، بازماندگان حملات شیمیایی و قربانیان غیر نظامی مین در استان کردستان است.
این نمایشگاه همه روزه از ساعت 10 تا 12 و 16 تا 20 به مدت هفت روز تا 18 دی سال جاری آماده بازدید علاقه مندان بوده و نگاه های ثبت شده عکاسان مختلف شامل جمشید فرجوند فردا، محمد لطیف حسینی نسب، بهمن شهبازی، فرشید اردلان، مصلح پیرخضرانیان، آریان نصرالهی، بختیار صمدی، شکیب ناصری، کیوان فیروزئی و سارا نوری به نمایش گذاشته شده است.
در این آیین به استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس حوزه هنری کردستان و شهردار سنندج قطعه عکسی که خود آنان در آن به ثبت رسیده اند به عنوان یاد بود از سوی عکاسان اهدا شد.
هم اکنون 59 عنوان مجوز رسانه در کردستان مشغول فعالیت هستند که شامل 9هفته نامه و پنج دوهفته نامه، 18ماهنامه و یک 2 ماهنامه، 10فصلنامه و 2 دوفصلنامه، 10پایگاه خبری و یک خبرگزاری است.
از این تعداد سه عنوان فصلنامه به صورت الکترونیکی به کار خود ادامه می دهند و 43 نشریه در طول 3 سال گذشته مجوز فعالیت گرفتند.
هم اکنون نیز 20 درخواست مجوز رسانه و سایت خبری هم در نوبت صدور مجوز هستند و 2 روزنامه سنیز این استان درخواست مجوز کرده اند.
عکاسی خبری امروزه‌ به‌ چند بخش بسیار مهم عکاسی مستند، عکاسی تبلیغاتی، عکاسی در صحنه، عکاسی ورزشی و عکاسی جنگ و رویدادهای سیاسی تقسیم شده‌ و عکاسان روزگار ما به‌ صورت تخصصی تنها در یکی از موضوعات مورد اشاره‌ متمرکز می شوند و عکس های ناب لحظات بشری را رقم می زنند.
مرحوم کاوه‌ گلستان از پیشگامان مهم عکاسی خبری در ایران بوده و اولین کسی است که‌ در میان کردها ژانر عکاسی خبری را در نسل کشی حلبچه‌ از دریچه‌ دوربین خود به ثبت رسانده است.
هم اکنون خانه مطبوعات استان کردستان دارای 120 عضو فعال است که بین آنها 15 نفر به صورت حرفه ای در بخش عکاسی خبری فعالیت می کنند.
3034/ 3020
** خبرنگار: حسن حسین زاده/**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.