معاون مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی کردستان از تأمین زمین مورد نیاز برای ساخت پنج هزار واحد مسکونی در این استان خبر داد.

معاون مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی کردستان گفت: زمین مورد نیاز برای ساخت پنج هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در این استان تأمین شده است.

به گزارش جماران، عرفان مرادی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مراحل مختلف ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن حدود ۲۸ هزار نفر در این استان برای بهره‌مندی از ابن طرح نام‌نویسی کردند که شامل ۶ هزار فرهنگی و ۲۲ هزار نفر سایر اقشار هستند.

وی اضافه کرد: تاکنون اراضی مورد نیاز برای واحدهای مسکونی پنج هزار متقاضی تایید شده تامین، شماره حساب افتتاح و چهار هزار و ۵۰۰ نفر از آنان نیز وجه ۴۰۰ میلیون ریالی هر واحد را به شماره‌ حساب اعلام شده خود واریز کرده‌اند.

مرادی یادآور شد: تخصیص زمین و واحد برای متقاضیان مرحله اول نهایی شده اما با توجه به محدودیت زمین اعطای واحد به ۱۸ هزار متقاضی مرحله دوم براساس قرعه کشی در وزارت راه و شهرسازی تعیین می‌شود.

معاون مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی کردستان در خصوص شرایط پرداخت هزینه واحدها نیز افزود: در طرح اقدام ملی مسکن اراضی احداثی با قیمت کارشناسی روز خریداری شده و متقاضیان نیز باید به این صورت هزینه آن را پرداخت کنند.

مرادی تاکید کرد: متقاضیان می توانند با سرمایه گذاری ۴۰ میلیون تومانی در بانک مسکن شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت از تسهیلات بانکی ۱۵۰ میلیون تومانی دولت که به منظور حمایت از متقاضیان تخصیص داده شده است استفاده کنند.

وی گفت: متقاضیان باید در پنج مرحله آورده شخصی خود را پرداخت کننده که شامل ۱۵ درصد در پایان فنداسیون، ۲۵ درصد در مرحله اسکلت و سقف، ۲۵ درصد در مرحله سفت کاری، ۲۰ درصد در مرحله نازک کاری و ۱۵ درصد نیز هنگام تحویل است.

عملیات اجرایی طرح اقدام ملی تولید مسکن در کردستان همزمان با تحویل برخی از این واحدها در سراسر کشور به صورت ویدیو کنفرانس با رییس جمهور یکم آبان ۱۳۹۹ آغاز شد.

یک هزار و ۱۰ واحد این طرح در ۶ شهر زیر ۱۰۰ هزار نفر قروه، کامیاران، بیجار، دهگلان، دیواندره، سریش آباد در استان کردستان ساخته می‌شود و همچنین یک هزار و ۱۴۱ واحد نیز در چهار شهر سنندج، سقز، بانه و مریوان ساخته می‌شود که بر اساس نتایج سرشماری ۱۳۹۵ بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند.

بر اساس ابلاغ وزارت راه و شهرسازی، این استان از محل طرح اقدام ملی مسکن و احیای بافت فرسوده ۱۱ هزار و ۸۴۳ واحد سهم دارد و این واحدها توسط سه دستگاه شامل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) احداث و تحویل مددجویان و افراد فاقد مسکن متقاضیان خواهد شد.

طرح اقدام ملی مسکن به عنوان راهکاری از سوی دولت تدبیر و امید برای خانه دار شدن ۴۰۰ هزار خانوار از اقشار متوسط و کم درآمد برنامه‌ریزی و شده است.

بر اساس شیوه نامه طرح اقدام ملی تامین مسکن تاکنون بانک مسکن کشور تفاهم نامه احداث و تکمیل ۱۰۵ هزار واحد مسکونی شامل ۲۵ هزار واحد با  ستاد اجرای فرمان امام (ره)، ۳۰ واحد با شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید، ۲۰ هزار واحد با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۳۰ هزار واحد با سازمان ملی زمین و مسکن را منعقد کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.